Marketing and communication strategy of Slevomat

Thesis title: Marketingová a komunikační strategie společnosti Slevomat
Author: Kubíková, Kristina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit marketingovou a komunikační strategii společnosti Slevomat a vytvořit návrh na její zlepšení. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních marketingových pojmů, nástrojů a analýz. V další části pak na marketingový a komunikační mix, které tvoří důležitý základ pro tvorbu strategie. Poznatky z teoretické části jsou poté aplikovány na konkrétní společnost v části praktické. V první části je představena společnost Slevomat a její historické prostředí. Další část je zaměřena na konkrétní marketingovou a komunikační strategii, analýzy vnitřního a vnějšího prostředí, a nástroje, díky kterým je Slevomat již několik let lídrem na trhu slevových portálů. V poslední části je představen marketingový výzkum, na jehož základě jsou závěrem představeny návrhy a doporučení na vylepšení marketingové komunikace.
Keywords: Marketing; Marketingová strategie; Komunikační strategie; Slevový portál; Online marketing
Thesis title: Marketing and communication strategy of Slevomat
Author: Kubíková, Kristina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to evaluate the marketing and communication strategy of Slevomat and to create a proposal for its improvement. The theoretical part is focused on the definition of basic marketing terms, tools and analyzes. In the next part, the marketing and communication mix, which forms an important basis for the strategy. The knowledge from the theoretical part is then applied to a particular company in the practical part. The first part introduces Slevomat and its historical environment. The next part is focused on specific marketing and communication strategy, analysis of internal and external environment, and tools, thanks to which Slevomat has been a leader on the discount portals market for several years. The last part introduces marketing research on the basis of which proposals and recommendations for improving marketing communication are presented.
Keywords: Marketing; Communication strategy; Online marketing; Discount portal; Marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 2. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 23. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64770/podrobnosti

Files for download

    Last update: