New trends in the way of procuring and spending holidays of Czech residents at home and abroad

Thesis title: Nové trendy ve způsobu zajištění a trávení dovolené českých rezidentů doma i v zahraničí
Author: Vodičková, Denisa
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vaníček, Jiří
Opponents: Kalábová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analyzovat pomocí primárních a sekundárních dat, jak se mění chování obyvatel České republiky při přípravě a realizaci jejich dovolené doma i v zahraničí. Práce je orientována na určitý region, tak aby bylo možné provést v rámci širšího projektu porovnání, tedy zda se chování obyvatel jednotlivých regionů liší. Práce je rozdělena na dvě hlavní části - část teoretickou a část praktickou.V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy související s domácím a výjezdovým cestovním ruch a charakterizovány současné trendy v cestovním ruchu. V praktické části je nejprve provedena analýza sekundárních dat, které byly získány z údajů Českého statistického úřadu a na základě jejich analýzy poté probíhá primární marketingový výzkum formou dotazníkového šetření.
Keywords: výjezdový cestovní ruch; delší cesty; kratší cesty; domácí cestovní ruch; Trendy v cestovním ruchu
Thesis title: New trends in the way of procuring and spending holidays of Czech residents at home and abroad
Author: Vodičková, Denisa
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vaníček, Jiří
Opponents: Kalábová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of the the diploma thesis is to analyze by primary and secondary data, how the behavior of the inhabitants of the Czech Republic changes during the preparation and realization of their holidays at home and abroad. The thesis is focused on a particular region, so that it is possible to make a comparison within a wider project, ie whether the behavior of the inhabitants of individual regions differs. The thesis is divided into two main parts - the theoretical part and the practical part. The theoretical part defines the basic key concepts related to domestic and outgoing tourism and characterizes current trends in tourism. In the practical part is firstly the analysis of the secondary data obtained from the data of the Czech Statistical Office and based on their analysis is then made the primary marketing research in the form of a questionnaire survey.
Keywords: domestic tourism; Trends in tourism; outgoing tourism; long trips; short trips

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 6. 2019
Date of submission: 2. 12. 2019
Date of defense: 20. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64652/podrobnosti

Files for download

    Last update: