In-store communication on chosen market

Thesis title: Komunikace v místě prodeje na vybraném trhu
Author: Žáková, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Chyška, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá komunikací v místě prodeje značky aviváží Coccolino. Hlavním cílem diplomové práce je identifikovat strategii komunikace v místě prodeje a doporučit vhodné komunikační nástroje pro danou značku, a to prostřednictvím teoretického základu zaměřeného na chování zákazníků v místě prodeje a efektivitu in-store komunikace, pozorování použitých komunikačních nástrojů v místě prodeje a kvantitativního výzkumu zaměřeného na chování zákazníků v místě prodeje. První část se zabývá především teoretickým základem zaměřeným na charakteristiku chování v místě prodeje. Druhá část se zaměřuje na problematiku strategie in-store komunikace a vysvětlení pojmů s ní souvisejících. V třetí části je představena značka a její konkurenti. Další část pak detailněji popisuje situaci kategorie aviváží v retailovém prostředí. Následující část se zaměřuje na výzkumné šetření, jehož výsledky vedou k identifikování strategie in-store komunikace a doporučení vhodné komunikační strategie značky. V poslední části jsou diskutovány výsledky provedeného výzkumu s již existujícími výzkumy v této oblasti.
Keywords: In-store komunikace; značka Coccolino; sekundární vystavení; chování v místě prodeje; POP médium; výzkum v místě prodeje
Thesis title: In-store communication on chosen market
Author: Žáková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Chyška, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with in-store communication of fabric softener brand Coccolino. The aim of the thesis is to identify the strategy of in-store communication and to provide recommendations for ideal communication tools for Coccolino brand based on theoretical knowledge focused on customers behavior and in-store communication effectivity and findings of research conducted in stores. The first chapter is theoretical and speaks about customer behavior in stores. The second one focuses on theoretical background of in-store communication strategy. In other two chapters the brand, its competitors and situation on the market are described. The fifth part speaks about conducted research, based on which are made recommendations and conclusions in next chapter. In the last part the results of conducted research are discussed with other researchers made in this area.
Keywords: POP; in-store research; Coccolino brand; in-store communication; secondary placement; in-store behaviour

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 1. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 28. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64383/podrobnosti

Files for download

    Last update: