Analysis of the marketing strategy of brand Lancôme with the focus on generation Y

Thesis title: Marketingová strategie značky Lancôme se zaměřením na generaci Y
Author: Menclová, Hana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Králíčková, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zhodnocení současné marketingové strategie tradiční značky Lancôme ve vztahu ke generaci Y a formulace návrhů a doporučení, kterými by mohla značka na novou generační skupinu mileniálů lépe zacílit. Práce se zabývá charakteristikami generace Y, luxusního marketingu včetně současných trendů, představením značky Lancôme a jejího působení na českém trhu. V závěru práce je vyhodnocení dotazníkového šetření a SWOT analýza, které byly nezbytným podkladem pro formulaci návrhů a doporučení značce Lancôme.
Keywords: luxusní marketing; generace Y; SWOT; Lancôme; mileniálové
Thesis title: Analysis of the marketing strategy of brand Lancôme with the focus on generation Y
Author: Menclová, Hana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Králíčková, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor’s thesis deals with the marketing strategy of the traditional brand Lancôme with the focus on generation Y. The work describes the characteristics of generation Y, luxury marketing with its current trends, the Lancôme brand and its czech marketing strategy. In the practical part I apply the questionnaire method and SWOT analysis to determine the current marketing situation. Based on the results of both marketing researches I give suggestions on how to improve the marketing strategy in order to attract more generation Y costumers.
Keywords: luxury marketing; generation Y; SWOT; Lancôme; millennials

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 9. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 4. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63563/podrobnosti

Files for download

    Last update: