Analysis of marketing communication of a leading law firm

Thesis title: Analýza marketingové komunikace přední advokátní kanceláře
Author: Martinková, Nikola
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Dvořáková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové komunikace právnické firmy, konkrétně advokátní kanceláře HAVEL & PARTNERS. Jejím cílem je zmapování marketingové komunikace advokátní kanceláře, její zhodnocení a návrh zefektivnění do budoucna. V práci je popsáno jaké konkrétní nástroje marketingové komunikace firma využívá a jak takto nastavená komunikace pomáhá k dosahování cílů firmy. Práci lze rozdělit na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se věnuje interpretaci základních marketingových pojmů, blíže specifikuje marketing služeb, seznamuje s marketingovým mixem a detailněji pak s mixem komunikačním. Zároveň poukazuje na omezení propagace u advokátních kanceláří, a v neposlední řadě také charakterizuje roli marketingu v dosahování cílů firmy. Praktická část pojednává o společnosti samotné; zabývá se vývojem firmy, analyzuje konkrétní užívané nástroje komunikace a mapuje vývoj marketingových nákladů. Tato část zahrnuje také návrh možných zlepšení budoucí marketingové komunikace, která mj. reflektují hrozby zjištěné sestavením SWOT analýzy. Práce dokazuje, že firma využívá různorodých komunikačních nástrojů a její marketing se vzhledem ke konzervativní povaze advokátního prostředí dá považovat do určité míry za inovativní. Přesto je v nastavené marketingové komunikaci stále prostor pro zlepšení, a to zejména v rámci online komunikace.
Keywords: advokátní kancelář; analýza; Marketing; marketingový mix; komunikační mix; marketingová komunikace
Thesis title: Analysis of marketing communication of a leading law firm
Author: Martinková, Nikola
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Dvořáková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the analysis of marketing communication of the law firm HAVEL & PARTNERS. Its aim is to map the marketing communication of the law firm, its evaluation and a suggestion for its improvement. The thesis describes specific tools the company uses for outward communication and also how it helps to achieve the company's goals. The bachelor thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is focused on the interpretation of basic marketing terms, specifies the marketing of services, introduces marketing mix and communication mix. At the same time, it describes the restrictions on promotion at law firms, and it also characterizes the role of marketing in achieving the company's goals. The practical part deals with the company itself; introduces the development of the company, describes the specific communication tools which are used and maps out the development of marketing costs. This section also includes suggestions for possible improvements to future marketing communications that also reflect threats identified by the SWOT analysis. The thesis proves that the company uses diverse communication tools and its marketing, due to the conservative nature of the law environment, can be considered to be extent and innovative. However, marketing communication still has a room for improvement especially regarding online communication.
Keywords: analysis; law firm; Marketing; marketing mix; communication mix; marketing communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 9. 2017
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 24. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62796/podrobnosti

Files for download

    Last update: