How to increase the attendance of the theatre on Fidlovačka

Thesis title: Jak zvýšit návštěvnost představení divadla Na Fidlovačce
Author: Taová, Mai Trang
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářské práce se zabývá marketingovou strategií divadla Na Fidlovačce v Praze a jejím hlavním cílem je identifikace a vyhodnocení stávající marketingové strategie a podání návrhu konkrétních praktických opatření ke zvýšení návštěvnosti divadla na Fidlovačce. Nejprve se v první části věnuji teoretickým poznatkům dané oblasti- divadlu a v následující části jeho marketingovému mixu. Teoretická část má za cíl vymezit specifika divadla a marketingu divadla Na Fidlovačce. Cílem praktické části je analýza současné marketingové strategie formou SWOT analýzy a dotazníkového šetření.
Keywords: zvýšení návštěvnosti; Divadlo Na Fidlovačce; marketingový mix
Thesis title: How to increase the attendance of the theatre on Fidlovačka
Author: Taová, Mai Trang
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the marketing strategy of the theater Na Fidlovačce in Prague and its main goal is to identify and evaluate the current marketing strategy and to submit a proposal of concrete practical measures to increase the attendance of the theater on Fidlovačka. First, in the first part I deal with the theoretical knowledge of the given area - theater and in the following part its marketing mix. The theoretical part aims to define the specifics of theater and marketing of the theater Na Fidlovačce. The aim of the practical part is to analyze the current marketing strategy in the form of SWOT analysis and questionnaire survey.
Keywords: marketing mix; Theatre on Fidlovačka; increase of attendance

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 6. 2017
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 24. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62541/podrobnosti

Files for download

    Last update: