Analysis of touchpoints between „Generation Z“ target group and a selected luxury cosmetics brand

Thesis title: Analýza kontaktních bodů mezi cílovou skupinou „generace Z“ a vybranou značkou luxusní kosmetiky
Author: Myslivečková, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Dénes Tomanová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové komunikace v prostředí vysoce konkurenčního trhu prémiové kosmetiky z pohledu zákaznické cesty specifického segmentu spotřebitelů generace Z. Cílem práce je zmapovat současné a potenciální kontaktní body značky Estée Lauder s cílovou skupinou z generace Z. Teoretická část nejprve vymezuje pojem integrované marketingové komunikace, následně specifikuje koncept zákaznické cesty a kontaktních bodů, a věnuje se mezigenerační spotřebitelské komparaci. V praktické části je pak charakterizován trh prémiové kosmetiky, jsou vyhodnoceny jednotlivé trendy v tomto odvětví a následně představena značka Estée Lauder. Na základě výsledků kvalitativního výzkumu jsou v závěru práce identifikovány klíčové kontaktní body a vyvozena konkrétní doporučení pro značku Estée Lauder.
Keywords: zákaznická cesta; kontaktní body; generace Z
Thesis title: Analysis of touchpoints between „Generation Z“ target group and a selected luxury cosmetics brand
Author: Myslivečková, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Dénes Tomanová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master‘s thesis deals with the matter of marketing communication in highly competitive environment of the premium cosmetics market from the perspective of a highly specific Generation Z consumer journey. The aim of this thesis is to evaluate current and potential touchpoints of Estée Lauder brand and the Generation Z target group. At first, the theoretical part explains the concepts of integrated marketing communication, customer journey and touchpoints, then it focuses on intergenerational consumer comparison. After that, the practical part describes the market specifics and industry trends, followed by introduction of the Estée Lauder brand. The key touchpoints are identified based on the conducted qualitative research creating a foundation for specific recommendations for Estée Lauder brand.
Keywords: customer journey; touchpoints; Generation Z

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 5. 2017
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 28. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62061/podrobnosti

Files for download

    Last update: