Event Marketing of an Insurance Company

Thesis title: Event marketing pojišťovací společnosti
Author: Skalková, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je navrhnout efektivní event marketingovou komunikaci pojišťovací společnosti se skupinou prodejců komerčního pojištění. V první části práce je položen teoretický základ, týkající se event marketingu jakožto nástroji komunikačního mixu. Dále jsou vymezeny typy eventů a postupy pro jejich plánování. Tyto poznatky jsou následně vztaženy na konkrétní společnost z oblasti pojišťovnictví, kde základ pro další analýzu tvoří hloubkový rozhovor a interní sekundární data. Na základě provedených analýz je charakterizována cílová skupina a vytvořen koncept optimální event marketingové komunikace ve vztahu k ní.
Keywords: Event; Event Marketing; Pojišťovnictví; Interní marketing
Thesis title: Event Marketing of an Insurance Company
Author: Skalková, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of this bachelor thesis is to design an effective event marketing communication of a chosen insurance company with a group of commercial insurance consultants. The first part of the thesis deals with event marketing as a tool of communication mix on a theoretical basis. Furthermore, the types of events and procedures for their planning are defined. These findings are then related to the insurance company, the basis for further analysis is formed through interviews and internal secondary data. Based on the analyzes, the target group is characterized and the concept of optimal event marketing communication in relation to it is created.
Keywords: Event; Event Marketing; Insurance; Internal Marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 9. 2016
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 24. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58338/podrobnosti

Files for download

    Last update: