Customer Data Collection and Management at E-Commerce

Thesis title: Správa a využití zákaznických dat v rámci elektronického obchodu
Author: Bílý, Radim
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Fortinová, Jana
Opponents: Pour, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem mé práce je analýza a popis možností, jakým mohou malé, střední a velké elektronické obchody legálně zpracovávat zákaznická data. Práce je rozdělena na 2 části: teoretickou a praktickou. V rámci teoretické části nejprve definuji současné prostředí elektronické komerce, historický kontext a současný stav ochrany osobních údajů a jejích dopadů na současné podnikání v oblasti elektronické komerce. Následně popisuji hlavní trendy, jak mohou podnikatelé v elektronické komerci sbírat a zpracovávat osobní data za účelem zvýšení výkonnosti svých elektronických obchodů. V praktické části pak zpracovávám konstrukty pro reálné elektronické obchody Potěšpsa.cz, Czech Server a Alza.cz ukazující, jak mohou oproti současnému stavu lépe pracovat se zákaznickými daty a jaké přínosy mohou tyto konstrukty mít.
Keywords: elektronické obchody; e-shopy; správa zákaznických dat; customer relationship management; personalizace; segmentace; elektronická komerce; e-commerce
Thesis title: Customer Data Collection and Management at E-Commerce
Author: Bílý, Radim
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Fortinová, Jana
Opponents: Pour, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of my thesis is an analysis and description of possibilities how small, medium and large e-shops can legally proceed the customer data. The thesis is divided into 2 parts: theoretical and applied. In the theoretical part, I at first define the current e-commerce ecosystem, a historical context and current state of personal data protection and its impact on an e-commerce business. After that, I describe the main trends how entrepreneurs at e-commerce can collect and proceed the user data in order to raise the performance of their e-shops. In the applied part I suggest the constructs for e-shops Potěšpsa.cz, Czech Server and Alza.cz where I also describe the possible benefits of my constructs in a comparison with the current state.
Keywords: electronic commerce; e-commerce; electronic shops; e-shops; customer data management; customer relationship management; personalisation; segmentation

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 10. 2018
Date of submission: 27. 4. 2019
Date of defense: 4. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67690/podrobnosti

Files for download

    Last update: