Customer satisfaction research in a selected business

Thesis title: Výzkum zákaznické spokojenosti ve vybrané firmě
Author: Hofmanová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je určit spokojenost zákazníků na základě marketingového výzkumu v prodejně společnosti Bibloo Concept Store a ověřit stanovené hypotézy. Na počátku výzkumu byly stanoveny jednotlivé proměnné ovlivňující zákaznickou spokojenost. Následně bylo provedeno dotazníkové šetření na prodejně Bibloo Concept Store v obchodním domě Kotva na Praze 1, kterého se zúčastnilo 300 respondentů. Data byla vyhodnocována prostřednictvím korelační analýzy, díky které bylo možné určit nejvlivnější faktory působící na celkovou spokojenost zákazníků. Nejvlivnějšími faktory jsou kvalita sortimentu a množství dostupných značek. Následně byla vypočítána míra loajality zákazníků a index spokojenosti zákazníků, díky kterým byly ověřeny stanovené hypotézy. Výzkum je zakončen doporučeními ke zlepšení spokojenosti zákazníků na prodejně, která byla stanovena na základě výsledků výzkumu.
Keywords: zákazník; spokojenost zákazníka; marketingový výzkum; metody měření zákaznické spokojenosti
Thesis title: Customer satisfaction research in a selected business
Author: Hofmanová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to determine customer satisfaction based on marketing research in the Bibloo Concept Store and verify the hypotheses. At the beginning of the research, individual variables affecting customer satisfaction were determined. Subsequently, a questionnaire survey was carried out in the Bibloo Concept Store in the Kotva department store in Prague 1, which was attended by 300 respondents. The data were evaluated by correlation analysis to determine the most influential factors affecting overall customer satisfaction. The most influential factors are the quality and the number of available brands. Subsequently, the customer loyalty rate and the customer satisfaction index were calculated to determine the hypotheses. The research concludes with recommendations to improve customer satisfaction at the store, which has been determined based on research results.
Keywords: customer; customer satisfaction; marketing research; customer satisfaction measurement methods

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2018
Date of submission: 27. 4. 2019
Date of defense: 5. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67064/podrobnosti

Files for download

    Last update: