Personality of teachers of economics

Thesis title: Osobnost učitele ekonomických předmětů
Author: Cudlínová, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pavera, Libor
Opponents: Krejčová, Kristýna
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce je zaměřená na učitele ekonomických předmětů na středních školách, zabývá se osobností učitele z hlediska ekonomického vzdělání, pedagogiky, psychologie i didaktiky. Má shrnout hlavní osobnostní rysy učitele a ukázat na případné meze a slabiny. Tato problematika se stala předmětem výzkumu v praktické části. Vyhodnocení vychází z odpovědí učitelů středních škol.
Keywords: učitel ekonomických předmětů; osobnost učitele ekonomických předmětů; žák; dotazník
Thesis title: Personality of teachers of economics
Author: Cudlínová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pavera, Libor
Opponents: Krejčová, Kristýna
Thesis language: Česky
Abstract:
The object of this bachelor´s thesis is to handle the issue of teachers of economics at secondary schools. The thesis is focused on personality of teachers of economics in terms of education, pedagogy, psychology and didactics. It should summarize the main personal features of these teachers and show their possible weaknesses and limits. This issue has been the subject of the theoretical part. The evaluation is based on the answers of economics teachers at secondary schools.
Keywords: teachers of economics; pupils; questionnaire; personality of teachers of economics

Information about study

Study programme: Finance a účetnictví/Vzdělávání v ekonomických předmětech
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Economic Teaching Methodology

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 12. 2018
Date of submission: 29. 4. 2019
Date of defense: 18. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67981/podrobnosti

Files for download

    Last update: