Use of Google Analytics in a particular company

Thesis title: Využití Google Analytics v konkrétní firmě
Author: Petrov, Richard
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Smutný, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá nástrojem pro měření návštěvnosti Google Analytics a jeho využitím v konkrétní firmě. Práce v úvodu zmiňuje dostupné metodiky měření a jejich přes- nost a dále shrnuje funkce Google Analytics, jeho výhody a omezení. Poté se zaměřuje na reporty, postup implementace nástroje a možnosti využití dat o návštěvnících k optimalizaci webových stránek. Praktická část obsahuje analýzu webových stránek vybrané firmy. Zkoumá trend vývoje návštěvnosti, vybrané klíčové ukazatele, které porovnává s jejich prů- měrnými výkony v odvětví. Dále zkoumá cestu zákazníků k objednávce, zdroje tržeb dle pro- duktů, demografických údajů zákazníků, zdrojů akvizic, hlavní sezóny jednotlivých produ- ktů a zákazníky dle lokality. Na základě výsledků analýzy přináší návrhy na zlepšení.
Keywords: okamžité opuštění stránky; Google Analytics; konverze; trend vývoje návštěvnosti; Data o návštěvnících; průměrná doba na stránce
Thesis title: Use of Google Analytics in a particular company
Author: Petrov, Richard
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Smutný, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the tool for measuring the traffic of Google Analytics and its use in a particular company. Work mentions in introduction the available measurement methodologies and their accuracy, and then summarizes Google Analytics features, benefits and limitations. It then focuses on reports, how to implement the tool, and how to use data about visitors to optimize websites. The practical part contains the analysis of the website of the selected company. It examines the trend of visitor development, selected key indica- tors, which it compares with their average performance in the industry. In addition, it examines customers' paths to order, product revenue sources, customer demographics, acquisition resources, product high season, and location-based customers. Based on the results of the analysis, it brings suggestions for improvement.
Keywords: Immediate Exit; Traffic Trend; Visitor Data; Google Analytics; Conversions; Average Time on Site

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 9. 2018
Date of submission: 29. 4. 2019
Date of defense: 17. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66930/podrobnosti

Files for download

    Last update: