Change of Brand Perception

Thesis title: Změna vnímání značky
Author: Junková, Šarlota
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá rozpoznáním faktorů, které mohou být potenciální příčinou změny vnímání značky. Cílem práce je identifikovat tyto faktory a zjistit jejich dopad na značku a prodejnosti jejich produktů.Teoretická část práce se skládá ze tří kapitol. První kapitola se zabývá pojmem značka, povědomím o značce, jejími hodnotami, vnímáním a řízením. Součástí této kapitoly je také podkapitola týkající se tržního podílu. V další části je popsáno fungování online marketingu se zaměřením na sociální sítě. Poslední část se věnuje marketingovému výzkumu, kde je popsán kvalitativní a kvantitativní výzkum. Praktická část nejprve popisuje obecně značku a její komunikaci, následuje výzkum sekundárních dat, ze kterých vychází poslední část této práce. Závěrečná část se skládá z výzkumu primárních dat.
Keywords: vnímání značky; značka ; tržní podíl; kvantitativní výzkum
Thesis title: Change of Brand Perception
Author: Junková, Šarlota
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the topic of recognition of significant factors that can be a potential cause of the change in brand perception. The aim of the thesis is to identify these factors and to determine their impact on the brand and consumption of its products.The theoretical part then consists of 3 chapters. The first chapter deals with the concept of brand, its awareness, value, perception and management. This chapter also includes a sub-chapter which introduces the topic of market share. The next describes functions of online marketing with a focus on social media channels. Consequently, the last part deals with marketing research and is divided into qualitative and quantitative research. In the practical part brand and its communication in general is described, followed by the research of the secondary data which the last part of this work is based on. The last chapter of the thesis shows research of the primary data.
Keywords: brand perception; market share; quantitative research; Brand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 4. 2018
Date of submission: 29. 4. 2019
Date of defense: 12. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65754/podrobnosti

Files for download

    Last update: