Analysis of marketing and communication strategy of selected brand

Thesis title: Analýza marketingové a komunikační strategie vybrané značky
Author: Kubíková, Edita
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Vlažná, Radka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou českého trhu barev na vlasy. Zaměřuje se na segment barevných barev na vlasy určenou spíše mladší cílové skupině, a to konkrétně na produktovou řadu Schwarzkopf LIVE, která spadá pod společnost Henkel. Cílem této práce je analýza a zhodnocení marketingové a komunikační strategie řady barev na vlasy Schwarzkopf LIVE a na základě analýzy sekundárních dat a dotazníkového šetření navrhnout zlepšení strategie stávající. Teoretická část obsahuje poznatky o marketingové strategii, značce a komunikaci. Praktická část mapuje a analyzuje trh barev na vlasy v ČR za pomoci analýzy sekundárních dat výzkumné agentury a poté se zaměřuje konkrétně na značku Schwarzkopf LIVE, u které se zabývá současnou marketingovou a komunikační strategií a analyzuje ji. Praktická část obsahuje také vlastní dotazníkové šetření. Na základě analýz sekundárních a primárních dat jsou vypracovány návrhy na zlepšení marketingové strategie značky.
Keywords: značka; Marketingová strategie; trh barev na vlasy; řada Schwarzkopf LIVE
Thesis title: Analysis of marketing and communication strategy of selected brand
Author: Kubíková, Edita
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Vlažná, Radka
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis analyses Czech hair colorants market. It focuses on the hair colorant segment intended for the younger target group, specifically the Schwarzkopf LIVE product line, which is part of Henkel. The aim of this thesis is to analyse and evaluate the marketing and communication strategy of the Schwarzkopf LIVE hair colorant product line and to suggest improvements of the existing strategy which will be based on the analysis of the secondary data and the consumer questionnaire. The theoretical part contains knowledge about marketing strategy, brand and communication. The practical part maps and analyses the hair colorants market in the Czech Republic using the analysis of the secondary data from research agency. After market analysis, practical part focuses specifically on the Schwarzkopf LIVE brand, which analyses the current marketing and communication strategy. The practical part also includes a questionnaire survey. Suggestions are made to improve the marketing strategy and they are based on the analysis of secondary and primary data.
Keywords: hair colorants market; Marketing strategy; brand; Schwarzkopf LIVE product line

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2018
Date of submission: 13. 5. 2019
Date of defense: 11. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67283/podrobnosti

Files for download

    Last update: