Marketing Strategy in Latin American Region for GE Aviation H-series Turboprop Engines

Thesis title: Marketing Strategy in Latin American Region for GE Aviation H-series Turboprop Engines
Author: Khlynin, Artem
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pichanič, Mikuláš
Opponents: Mayerhoffer, Manuel
Thesis language: English
Abstract:
The objective of this master thesis is to evaluate the current market position of GE Aviation’s turboprop aircraft engines in the Latin American region. The outcome of this thesis is a decision on the market perspectives and opportunities for the company. The conclusion is based on the analysis of macroeconomic factors of the selected region; aircraft fleet structure, trends and opportunities; analysis of competition; and the results of three interviews conducted with GE Aviation Czech representatives. First, the theoretical part is concentrated on the topics of market and competition analysis. Interview methodology is described at the end of the first part. Second, the analytical part is dedicated to the economic analysis of Latin American markets with an emphasis on key countries and regions. The research is concentrated on the current competition and the Latin American market. Moreover, general trends in the aviation sector are described and analyzed in the perspective of a turboprop aircraft. Interview results with leading sales and business development representatives are provided in the last part of the thesis. The general conclusion on possible market strategy is made based on primary and secondary research results and on the interview results interpretation.
Keywords: Marketing Strategy; Latin America; Aviation
Thesis title: Marketing Strategy in Latin American Region for GE Aviation H-series Turboprop Engines
Author: Khlynin, Artem
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pichanič, Mikuláš
Opponents: Mayerhoffer, Manuel
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zhodnotit současnou tržní situaci turbopropových motorů společnosti GE Aviation v latinskoamerickém regionu. Teoretická část práce je věnována analýze trhu a hospodářské soutěže. Analytická část se věnuje ekonomické analýze latinskoamerických trhů s důrazem na klíčové země a regiony. Práce se dále zabývá analýzou makroekonomických faktorů vybraného regionu, směry vývoje trhu a problematikou současné konkurence na latinskoamerickém trhu v oblasti turbovrtulových motorů.Závěr práce tvoří doporučení vhodných příležitosti pro společnost GE Aviation na současném trhu na základě primárního a sekundárního výzkumu a na vyhodnocení výsledků rozhovorů s vedoucími obchodními představiteli a zástupci společnosti pro rozvoj podnikání.
Keywords: Marketingová strategie; Latinská Amerika; Letectví

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 5. 2018
Date of submission: 30. 4. 2019
Date of defense: 5. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65997/podrobnosti

Files for download

    Last update: