Building personal brand online

Thesis title: Budování osobního brandu online
Author: Zadáková, Diana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Vidim, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je věnována procesu budování osobního brandu. Práce je rozdělena na část teoretickou, metodologickou a praktickou. V teoretické části je vysvětlen pojem osobní brand, představeny koncepce vhodné pro nalezení vlastní USP a detailně popsán proces osobního brandingu se zaměřením na online prostředí. Praktická část spočívá v analýze vybraných nejvlivnějších Čechů na sociálních sítích s cílem identifikovat klíčové faktory, které přispěly k vybudování silné osobní značky. Metodologie analýzy je představována vlastním assessment modelem PECS, který je detailně rozpracován v praktické části. V závěru jsou uvedeny shrnující výsledky provedené analýzy. Současně je uvedena sada doporučení, jakým způsobem by měl jedinec budovat a řídit osobní brand zejména online.
Keywords: Osobní brand; Osobní branding; Komunikace osobní značky; Influenceři; Sociální sítě
Thesis title: Building personal brand online
Author: Zadáková, Diana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Vidim, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is devoted to the process of building a personal brand. It is divided into theoretical, methodological, and practical parts. The theoretical part explains the concept of personal brand, introduces methods suitable for finding own USP and describes in detail the process of personal branding with a focus on online communication. The practical part consists of analyzing some of the most influential Czechs on social networks in order to identify the key factors that have contributed to building a strong personal brand. The methodology of the analysis is presented by author´s own assessment model called PECS, which is elaborated in detail in the practical part. In the conclusion chapter the results of the analysis are summarized and recommendations on how an individual should build and manage personal brand online are outlined.
Keywords: Social media; Personal branding; Personal brand communication; Influencers; Personal brand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 5. 2018
Date of submission: 1. 5. 2019
Date of defense: 12. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66074/podrobnosti

Files for download

    Last update: