Customer purchase decision process in the luxury car segment

Thesis title: Kupní rozhodovací proces zákazníků v segmentu luxusních automobilů
Author: Jarolím, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pilát, Roman
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce popisuje kupní rozhodovací proces spotřebitele v segmentu luxusních automobilů. V teoreticko-metodologické části jsou zpracovány zdroje z odborné literatury. Tento oddíl pojednává o spotřebním chování a faktorech, které ho ovlivňují. Následuje proces celého kupního rozhodovacího procesu se zaměřením na segment luxusních automobilů. V praktické části práce se aplikují načerpané poznatky z teoretické části. K aplikaci slouží společnost Rolls-Royce Motor Cars Prague, která figuruje na českém a slovenském trhu s luxusními automobily a do styku se spotřebitelem luxusních automobilů přijde každý den. Cílem práce je zachycení kupního rozhodovacího procesu zákazníků a jejich chování v segmentu luxusních automobilů. Snahou je, pomocí analýzy zachytit veškeré vlivy, které spotřebitele při tomto procesu ovlivňují a posoudit, jak si značka stojí na domácím trhu v porovnání s největší konkurencí. Na základě těchto dat jsou vytvořena doporučení pro sekci prodeje a marketingu.
Keywords: Trh luxusních automobilů; Chování spotřebitele; Rozhodnutí; Automobily; Marketing v luxusním segmentu; Kupní rozhodovací proces
Thesis title: Customer purchase decision process in the luxury car segment
Author: Jarolím, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pilát, Roman
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis describes the purchasing decision-making process of the consumer in the segment of luxury cars. In the theoretical part, the sources from the literature are processed. This section discusses consumer behavior and the factors that affect it. The following is the process of the entire purchasing decision process, focusing on the luxury car segment. The practical part of the thesis applies the knowledge gained from the theoretical part. The application is served by Rolls-Royce Motor Cars Prague, which is on the Czech and Slovak luxury car market and comes in contact with a luxury car consumer every day. The aim of the thesis is to capture the purchasing decision-making process of customers and their behavior in the segment of luxury cars. The aim is, through analysis, to capture all the influences that affect the consumer in this process and to assess how the brand stands on the domestic market compared to the biggest competition. Based on this data, recommendations for sales and marketing are created.
Keywords: Customer purchase decision process; Luxury car market; Consumer behavior; Decision; Luxury cars; Luxury marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2018
Date of submission: 2. 5. 2019
Date of defense: 4. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68150/podrobnosti

Files for download

    Last update: