The impact of influences on the consumer’s purchasing behavior

Thesis title: Vliv influencerů na nákupní chování spotřebitele
Author: Rutová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o fenoménu online influencerů a jejich vlivu na nákupní chování spotřebitele. Zaměřuje se především na blogerky a youtubery, jejich vliv na rozhodování spotřebitele a také na nástroje marketingové komunikace, které na svým kanálech využívají. Cílem této práce je zjistit, zda youtubeři a blogerky mají vliv na nákupní chování spotřebitele a také jaké nástroje marketingové komunikace je nejvíce ovlivňují. Teoretická část se věnuje zejména charakteristice influencerů, blogů, youtuberů, sociálních sítí, nákupnímu chování spotřebitele a také nástrojům, které lze využívat v online marketingové komunikaci. K dosažení cíle práce byl proveden primární výzkum pomocí dotazníkového šetření a pro ucelenost tématu také strukturované rozhovory s respondentkami, které pravidelně sledují aktivity vybraných blogerek a youtuberů.
Keywords: Influencer; Blogerka; Youtuber; Blog; Reklama; Nákupní chování
Thesis title: The impact of influences on the consumer’s purchasing behavior
Author: Rutová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis deals with the phenomenon of online influencers and their influence on consumer purchasing behavior. He focuses mainly on bloggers and youtubers, their influence on consumer decisions and also on the tools of marketing communication they use on their channels. The aim of this work is to find out whether youtubers and bloggers influence the purchasing behavior of consumers and also what tools of marketing communication influence them the most. The theoretical part deals mainly with the characteristics of influencers, blogs, youtubers, social networks, consumer purchasing behavior and also the tools that can be used in online marketing communication. In order to achieve the aim of the work, primary research was conducted using a questionnaire survey and structured interviews with respondents who regularly monitor the activities of selected bloggers and youtubers for the coherence of the topic.
Keywords: Influencer; Blogger; Youtuber; Blog; Advertising; Purchasing behavior

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2018
Date of submission: 3. 5. 2019
Date of defense: 12. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66750/podrobnosti

Files for download

    Last update: