Music component of advertising and its perception by the consumer

Thesis title: Hudební složka reklamy a její vnímání spotřebitelem
Author: Haganová, Simona
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje problematice hudební složky reklamy a jejího vnímání spotřebitelem. Cílem práce je analyzovat hudbu v reklamních spotech a její působení na emoční složku vybraného spotřebitelského segmentu, kterým jsou mileniálové a generace Z. Teoretická část práce se zabývá psychologií reklamy a spotřebitele. V rámci literární rešerše jsou diskutovány možnosti využití hudební složky v marketingové komunikaci. Metodická část se věnuje využitým metodám – dotazníkovému šetření. Praktická část obsahuje analýzu jednotlivých vybraných reklamních spotů, jejich zhodnocení a interpretaci výsledků pomocí popisné statistiky.
Keywords: emoce; psychologie reklamy; televizní reklama; hudba; funkce hudby v reklamě
Thesis title: Music component of advertising and its perception by the consumer
Author: Haganová, Simona
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the issue of the musical component used in advertising and its perception by the consumer. The aim of the thesis is to analyze music in advertising spots and its impact on the emotional component of the selected consumer segment, which are the millennials and generation Z. The theoretical part deals with the psychology of advertising and consumers. The literature search discusses the possibilities of using the music component in marketing communication. The methodical part is devoted to used methods - questionnaire survey. The practical part contains an analysis of selected advertising spots, their evaluation and interpretation of results using descriptive statistics.
Keywords: music; psychology of advertising; music features in advertising; emotion; television advertising

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 4. 2018
Date of submission: 2. 5. 2019
Date of defense: 31. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65696/podrobnosti

Files for download

    Last update: