The design and development of a websocket-based multiplayer browser game

Thesis title: Návrh a vývoj websocket-based webové hry pro více hráčů
Author: Pavelka, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pavlíčková, Jarmila
Opponents: Pour, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem teto práce je návrh a vývoj webové websocket-based hry pro více hráčů. Práce popisuje proces návrhu a vývoje od definování požadavků na aplikaci, analýzu trhu a dostupných technologií až po samotnou realizaci aplikace, která umožňuje hráčům hrát zvolenou hru. Pro vývoj aplikace byl zvolen jazyk Java a aplikační rámec Spring, pomocí kterého provozuji webovou aplikaci, přes kterou mohou uživatelé hrát hru. Práce je rozdělena do tří částí. První část se zabývá definováním aplikačních požadavků a volbou hry. Ve druhé, hlavní části se práce věnuje vývoji aplikace. Na závěr se práce věnuje zhodnocení stavu projektu, možnostem monetizace jeho výsledku a shrnutí projektu v kontextu bakalářské práce. Výsledkem práce je funkční, spustitelná aplikace, ve které mohou hráči skrze svůj webový prohlížeč hrát hru piškvorky. Uživatelům je v aplikaci umožněno přihlášení do aplikace, chatování a sledování, nebo hraní hry.
Keywords: SockJS; jQuery; HTML5; CSS; Javascript; UML; Java8; Websocket; Spring Framework
Thesis title: The design and development of a websocket-based multiplayer browser game
Author: Pavelka, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pavlíčková, Jarmila
Opponents: Pour, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis pursues the design and development of a websocket-based multiplayer game. It describes the process of designing and development from defining the application requirements over an analysis of market and technologies available, to realization of the application, which allows users to play my chosen game. Java programming language and Spring Framework are my environments of choice, thanks to which I can operate the application through which users can play the game. This thesis is divided into three parts. The first part pursues defining the application requirements and choosing my served game. In the second, main part, this thesis addresses the development of this application. Lastly, the thesis evaluates the project's stadium, considers possible ways of monetizing the project's result and summarizes the project in the context of this bachelor's thesis. The result of this thesis is a functional and executable application, in which users can play the game five-in-a-row through their browser. The users can log in to the application, chat and either watch or play the game five-in-a-row.
Keywords: UML; Java8; Websocket; Spring Framework; SockJS; jQuery; HTML5; CSS; Javascript

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 1. 2019
Date of submission: 3. 5. 2019
Date of defense: 11. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68377/podrobnosti

Files for download

    Last update: