Proposal of the merchandising strategy

Thesis title: Návrh merchandisingovej stratégie
Author: Galdunová, Natália
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom bakalárskej práce je navrhnúť merchandisingovú stratégiu pre predajňu s kreatívnym materiálom firmy Jukan,s.r.o. Práca je rozdelená na tri časti: teoretickú, metodologickú a praktickú časť. Teoretická časť obsahuje vymedzenie jednotlivých pojmov súvisiacich s problematikou merchandisingu. V metodologickej časti sa nachádza opis vykonávaného primárneho výskumu prostredníctvom pozorovania, rozhovoru a výskumu hodnotenia merchandisingu predajne zákazníkmi. Praktická časť zahrňuje základné informácie o sledovanej predajni a jej merchandisingu, výsledky pozorovania a prieskumu v predajni, hodnotenie predajne a návrh merchandisingovej stratégie. Stratégia je vytvorená na základe porovnania vypozorovaných skutočností a výsledkov prieskumu s teoretickými princípmi merchandisingu.
Keywords: Merchandising; rozmiestnenie predajne; usporiadanie produktov
Thesis title: Návrh merchandisingové strategie
Author: Galdunová, Natália
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je navrhnout merchandisingovou strategii pro prodejnu s kreativním materiálem firmy Jukan, s.r.o. Práce je rozdělená na tři části: teoretickou, metodologickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje vymezení jednotlivých pojmů souvisících s problematikou merchandisingu. V metodologické části se nachází opis vykonávaného primárního výzkumu prostřednictvím pozorování, rozhovoru a výzkumu hodnocení merchandisingu prodejny zákazníky. Praktická část zahrnuje základní informace o sledované prodejně a jej merchandisingu, výsledky pozorování a průzkumu v prodejně, hodnocení prodejny a návrh merchandisingové strategie. Strategie je vytvořena na základě porovnání vypozorovaných skutečností a výsledků průzkumu s teoretickými principy merchandisingu.
Keywords: Merchandising; rozmístění prodejny; uspořádání produktů
Thesis title: Proposal of the merchandising strategy
Author: Galdunová, Natália
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of the thesis is to propose merchandising strategy for craft store of the company Jukan, s.r.o. Thesis is divided into three parts: theoretical, methodologic and practical part. The theoretical part consists of description of the key terms related to the issue of merchandising. The methodological part describes conducted primary research through observation, interview and survey of store´s merchandising viewed by its customers. The practical part includes basic information about craft store and its merchandising, records of observation and survey in the store, evaluation of the store and proposal of the merchandising strategy. Merchandising strategy is created based on comparison of the results of the observation and survey with the theoretical principles and rules of the merchandising.
Keywords: Merchandising; store layout; merchandising display

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 4. 2018
Date of submission: 3. 5. 2019
Date of defense: 5. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67960/podrobnosti

Files for download

    Last update: