Transport Serviceability Analysis of Individual Regions of the SR

Thesis title: Analýza dopravnej obslužnosti jednotlivých krajov SR
Author: Sanigová, Lucia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Löster, Tomáš
Opponents: Danko, Jakub
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca analyzuje a porovnáva vybrané dopravné ukazovatele mestskej hromadnej dopravy v piatich mestách Slovenskej republiky. Spoločným znakom vybraných miest je elektrická trakcia, ktorá sa nachádza v mestách Bratislava, Košice, Prešov, Žilina a Banská Bystrica. Hlavné časové obdobie tvoria roky 2007-2017, počas ktorého je skúmaný vývoj vybraných ukazovateľov, ktorý je priblížený pomocou príslušných štatistických metód. Sú zistené najvyššie priemerné hodnoty vozidlových kilometrov na jedného obyvateľa v Bratislave (104,8 vozkm/1 obyv.), najrovnomernejšie zastúpenie vozidiel vo vozidlovom parku v Žiline (51% autobusov, 49% trolejbusov). Najvyššia produktivita práce je v priemere v Bratislave (30 736 vozkm/vodiča) a najnižšia naopak v Banskej Bystrici (22 196 vozkm/vodiča). Tržby z MHD v prepočte na jeden vozidlový kilometer dosiahli najnižšiu súčasnú hodnotu v Košiciach (0,83 €/vozkm) a v prepočte na jednu prepravenú osobu naopak najvyššie hodnoty dosahuje Žilina (347 €/prepravenú osobu, maximum z roku 2013). Najvyššie náklady na jeden vozidlový kilometer dosahuje Banská Bystrica (4,17 €/vozkm) a najnižšie Prešov (2,31 €/vozkm). Dotácie z rozpočtu mesta rokmi rastú a najvyššie priemerné hodnoty sú v Bratislave a Banskej Bystrici (1,24 €/vozkm). Práca sa bližšie venuje porovnaniu jednotlivých ukazovateľov medzi vybranými mestami a poukazuje na možné príčiny zmien uskutočnených v čase.
Keywords: dopravný podnik; mesto; mestská hromadná doprava; výročná správa; vývoj
Thesis title: Analýza dopravní obslužnosti jednotlivých krajů SR
Author: Sanigová, Lucia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Löster, Tomáš
Opponents: Danko, Jakub
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce analyzuje a porovnává vybrané dopravní ukazatele městské hromadné dopravy v pěti městech Slovenské republiky. Společným znakem vybraných míst je elektrická trakce, která se nachází ve městech Bratislava, Košice, Prešov, Žilina a Banská Bystrica. Hlavní časové období tvoří roky 2007-2017, během kterých je zkoumán vývoj vybraných ukazatelů, které jsou přiblíženy pomocí příslušných statistických metod. Jsou zjištěny nejvyšší průměrné hodnoty vozidlových kilometrů na jednoho obyvatele v Bratislavě (104,8 vozkm /1 obyv.), nejrovnoměrnější zastoupení vozidel je ve vozovém parku v Žilině (51% autobusů, 49% trolejbusů). Nejvyšší produktivita práce je v průměru v Bratislavě (30 736 vozkm/řidiče) a nejnižší naopak v Banské Bystrici (22 196 vozkm/řidiče). Tržby z MHD v přepočtu na jeden vozidlový kilometr dosáhly nejnižší současnou hodnotu v Košicích (0,83 €/vozkm) a v přepočtu na jednu přepravenou osobu naopak nejvyšší hodnoty dosahuje Žilina (347 €/přepravenou osobu, maximum z roku 2013). Nejvyšší náklady na jeden vozidlový kilometr dosahuje Banská Bystrica (4,17 €/vozkm) a nejnižší Prešov (2,31 €/vozkm). Dotace z rozpočtu města lety rostou a nejvyšší průměrné hodnoty jsou v Bratislavě a Banské Bystrici (1,24 €/vozkm). Práce se blíže věnuje srovnání jednotlivých ukazatelů mezi vybranými městy a poukazuje na možné příčiny změn provedených v čase.
Keywords: dopravní podnik; město; městská hromadná doprava; výroční zpráva; vývoj
Thesis title: Transport Serviceability Analysis of Individual Regions of the SR
Author: Sanigová, Lucia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Löster, Tomáš
Opponents: Danko, Jakub
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The bachelor thesis analyses and compares selected traffic indicators of urban public transport in five cities from Slovakia. The common feature of the selected cities is electric traction, which is in Bratislava, Košice, Prešov, Žilina and Banská Bystrica. The main time period is years 2007 through 2017, during which the development of selected indicators is examined and approximated by relevant statistical methods. The highest average values of vehicle kilometres per resident are found in Bratislava (104.8 km per resident), the most even vehicle representation in the vehicle fleet is in Žilina (51% buses, 49% trolleybuses). On average, the highest labour productivity is in Bratislava (30 736 km per driver) and the lowest one is in Banská Bystrica (22 196 km per driver). Revenues from public transport per vehicle km have reached the lowest current value in Košice (0,83€ per vehicle km), on the contrary the highest value has been reached in Žilina (347 € per vehicle km, maximum from 2013). The highest cost per vehicle km is in Banská Bystrica (4.17 € per vehicle km) and the lowest one in Prešov (2.31 € per vehicle km). Subsidies from the city budget have been increasing and the highest average values are in Bratislava and Banská Bystrica (1.24 € per vehicle km). The thesis deals with the comparison of individual indicators among the selected cities and points out the possible causes of changes made over time.
Keywords: annual report; city; transport company; urban public transport; development

Information about study

Study programme: Kvantitativní metody v ekonomice/Statistické metody v ekonomii
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Statistics and Probability

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 12. 2018
Date of submission: 3. 5. 2019
Date of defense: 13. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67951/podrobnosti

Files for download

    Last update: