Marketing analysis of the HC Kobra Prague women’s ice hockey team

Thesis title: Marketingová analýza ženského hokejového týmu HC Kobra Praha
Author: Kaššová, Martina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Lední hokej byl dlouhou dobu považován za mužský sport, v posledních letech však roste jeho popularita i u žen. Ženský hokej v ČR se ale potýká s řadou problémů a ženský hokejový tým HC Kobra Praha není výjimkou. Hlavním cílem práce je identifikovat aktuální marketingovou situaci týmu a navrhnout možná řešení přispívající ke zlepšení budoucího fungování. V praktické části je aplikována řada marketingových analýz. Taktéž je uskutečněn rozhovor s asistentem týmu a provedeno dotazníkové šetření s hráčkami týmu. Nechybí ani vyhodnocení výzkumných otázek. Na základě toho všeho bylo demaskováno, že hlavními důvody neabsolvování tréninkových jednotek je čas tréninků, cena a nespokojenost s kvalitou produktu. V propagaci týmu se nabízí celá řada možností na zlepšení. Způsobů, jak navýšit finanční rozpočet, existuje taktéž mnoho. Ve snaze získat nové hráčky by se měl tým primárně soustředit na dívky ve věku 12 let (6. třída) a kategorii 15-24 let, konkrétně na žákyně 9. třídy a dívky studující střední školu s maturitou a vysokou školu. Zapracovat by se mělo na každém objeveném nedostatku.
Keywords: Marketingová analýza; sportovní marketing; spozoring; propagace; lední hokej
Thesis title: Marketing analysis of the HC Kobra Prague women’s ice hockey team
Author: Kaššová, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Ice hockey was regarded as a male sport for a long time, but in recent years its popularity has been increasing among women as well. However, in the Czech Republic women's hockey faces a lot of problems and the women's ice hockey team HC Kobra Prague is no exception. The main goal of the thesis is to identify the current marketing situation of this team and propose possible solutions contributing to the improvement of future functioning. In the practical part a number of marketing analyses is applied. There is also an interview with a team assistant and a questionnaire survey with players of the team. Also, an evaluation of research questions is not missing. Based on all this, it was found out that the main reasons for not attending training units are training time, price and dissatisfaction with product quality. The promotion of the team offers many options for improvement. There are also many ways how to increase the financial budget. In an effort to recruit new players, the team should primarily focus on girls aged 12 (6th grade) and 15-24 years, specifically on 9th grade, high school girls with school-leaving exam and women studying university. Any shortcomings identified should be eliminated.
Keywords: Marketing analysis; sports marketing; sponsorship; promotion; ice hockey

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 9. 2018
Date of submission: 3. 5. 2019
Date of defense: 4. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66871/podrobnosti

Files for download

    Last update: