Digital marketing and its use for specific online shop

Thesis title: Internetový marketing a jeho využití pro konkrétní elektronický obchod
Author: Dědková, Valérie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Přibil, Jiří
Opponents: Gunina, Daria
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá online marketingovou propagací elektronického obchodu, a to sice obchodu FRUTIKO international s. r. o. Cílem práce je provést ana-lýzu elektronického obchodu, zejména jeho ekonomických ukazatelů a navrhnout doporučení při propagaci obdobným elektronickým obchodům. Práce se rozděluje do šesti kapitol. První kapitola objasňuje základy marketingu. Druhá kapitola je věnována internetu a komunikaci na internetu. Zde se čtenář dočte o výhodách a nevýhodách internetové komunikace, o komunikačních nástrojích na internetu a dále například o PPC systémech. Třetí kapitola popisuje elektronické podnikání a obchodování. V této kapitole jsou také rozebrány jednotlivé typy e-commerce. Následující kapitola obsahuje metodiku práce. Pátá část je již prakticky zaměřená a zabývá se výkyvy v tržbách a samotnou propagací obchodu. Poslední kapitola obsahuje doporučení pro obdobné internetové obchody.
Keywords: Internetový marketing; Elektronické obchodování; Marketingová propagace; Internetový obchod; Propagace na internetu
Thesis title: Digital marketing and its use for specific online shop
Author: Dědková, Valérie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Přibil, Jiří
Opponents: Gunina, Daria
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor’s thesis deals with digital marketing advertisement of an online shop FRUTIKO international s. r. o. The key objective is to do the analysis of the e-shop especially its economic indicators and to submit recommendations in advertisement for similar e-shops. The thesis is divided into six chapters. First chapter clarifies basics of marketing. Second chapter is dedicated to the internet and internet communication. There the reader learns about advantages and disadvantages of the internet communication, internet communication tools and also about PPC systems. Third chapter describes e-commerce. Further types of e-commerce are being determined. The following chapter is about methodology. Fifth chapter is the empirical part devoted to fluctuations in revenues and online advertising of the e-shop. The last chapter consists of recommendations for similar e-shops.
Keywords: Digital marketing; E-commerce; Marketing promotion; Online shop; Online advertising

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 3. 2018
Date of submission: 3. 5. 2019
Date of defense: 14. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65235/podrobnosti

Files for download

    Last update: