The comparison of macro and microinfluencer marketing

Thesis title: Srovnání makro- a mikroinfluencer marketingu
Author: Hnátková, Diana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Novosadová, Aneta
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá srovnáním makro a mikroinfluencer marketingu jak na teoretické, tak i praktické rovině. Cílem je oba typy influencerů porovnat, odhalit kvalitu a formu jejich výstupů při spolupráci se značkami. Teoretická část vychází z online marketingu a zasazení influencer marketingu do tohoto oboru. Následně je rozebrán influencer marketing samotný, jeho vývoj, komunikační kanály, influenceři a forma spolupráce značek s nimi. K naplnění cíle je aplikována sémiotická analýza vybraných instagramových příspěvků makro i mikroinfluencerů a porovnání spolupráce s nimi. Na tento typ obsahové analýzy plně navazuje kvalitativní výzkum, jenž je ve formě polostrukturovaných rozhovorů, během kterých dochází i ke zhodnocení analyzovaných příspěvků samotnými respondenty. V závěru jsou shrnuty výsledky výzkumu a naplnění cíle práce.
Keywords: influencer marketing; makroinfluencer; mikroinfluencer; Instagram; značka
Thesis title: The comparison of macro and microinfluencer marketing
Author: Hnátková, Diana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Novosadová, Aneta
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis focuses on the comparison of macro and microinfluencer marketing on both - the theoretical and practical levels. The ultimate goal is to compare both types of influencers and to reveal the quality and form of their outputs when collaborating with brands. The theoretical part consists of online marketing and the involvement of influencer marketing in this field. Subsequently, the influencer marketing itself is studied, the development, communication channels, influencers and the scope of cooperation with brands. The semiotic analysis of selected Instagram’s posts of macro and microinfluencers and their comparison is applied to fulfil the objective. This type of content analysis is followed by qualitative research in form of semi-structured interviews with potential followers, during which the respondents themselves evaluate the posts. The conclusion of the thesis summarizes the research results.
Keywords: macroinfluencer; microinfluencer; brand; Instagram; influencer marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 9. 2018
Date of submission: 6. 5. 2019
Date of defense: 13. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67687/podrobnosti

Files for download

    Last update: