Valuation of the Inspirational Portal Slevomat.cz

Thesis title: Ocenění inspiračního portálu Slevomat.cz
Author: Bittnerová, Agnieszka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Rýdlová, Barbora
Opponents: Bartnicki, Adam
Thesis language: Česky
Abstract:
Zadáním diplomové práce je ocenit obchodní závod Slevomat.cz, s.r.o. Činnost společnosti spočívá v marketingové propagaci nabídek, které ostatní podniky – působící v různých oblastech – potřebují zviditelnit pro jejich rychlejší prodej. Zároveň se tak stávají inspirací, neboť se často jedná o nevšední nabídky v oblasti služeb i zboží. Cílem práce je odhadnout tržní hodnotu podniku při použití metody diskontovaných peněžních toků. Doplňkovými metodami bude ocenění na základě zákaznické báze, metoda tržního porovnání a metoda účetní hodnoty. Východisky pro ocenění budou finanční a strategická analýza, které se stanou základem pro analýzu a prognózu generátorů hodnoty, potažmo pro sestavení finančního plánu.
Keywords: Ocenění; tržní hodnota; ocenění na základě zákaznické báze; metoda tržního porovnání; strategická analýza; Slevomat.cz; DCF Equity; finanční analýza; DCF
Thesis title: Valuation of the Inspirational Portal Slevomat.cz
Author: Bittnerová, Agnieszka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Rýdlová, Barbora
Opponents: Bartnicki, Adam
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is an establishment of the value of the company Slevomat.cz, s.r.o. The company’s activity is focused on promoting offers from other companies – operating in different areas – which need to make more visible for their faster sales. At the same time, these offers become inspiration for customers, as they are often unusual. The market value of the company will be estimated by the discounted cash flow method. As alternative methods will be used user-based valuation, market comparison method and book-value method. The foundation for valuation will be the financial and strategic analysis, which will become the basis for the analysis and forecast of the value drivers, respectively for the preparation of the financial plan.
Keywords: Valuation; market value; DCF; DCF Equity; user-based valuation; market-based valuation; financial analysis; strategic analysis; Slevomat.cz

Information about study

Study programme: Finance a účetnictví/Finance a oceňování podniku
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Corporate Finance

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 4. 2018
Date of submission: 6. 5. 2019
Date of defense: 5. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65798/podrobnosti

Files for download

    Last update: