Analysis of the customer satisfaction in a restaurant

Thesis title: Analýza spokojenosti zákazníků vybraného restauračního zařízení
Author: Rubášová, Daniela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda jsou zákazníci restaurace U Katakomb spokojeni s poskytovanými službami a odhalit případné nedostatky. Pro účely této práce byly stanoveny výzkumné otázky zaměřené na jednotlivé faktory ovlivňující celkovou spokojenost, na ochotu doporučení a návštěvnost zákazníků. K šetření bylo využito marketingového výzkumu provedeného formou dotazování metodou PAPI. Respondenti byli vybíráni systematickým výběrem, celkem se jich zapojilo 102. Výzkumem byla zjištěna celková spokojenost zákazníků, jejíž hodnota v průměru činila 1,74 z 5. Mezi faktory, se kterými byli zákazníci nejvíce spokojeni patřilo správné vyřízení objednávky, lokalita restaurace, čistota interiéru a ochota personálu. Podle analýzy korelace však bylo zjištěno, že na celkovou spokojenost mají největší vliv faktory týkající se pokrmů, konkrétně jejich dochucení, kvalita a pestrý výběr z menu. Průměrné hodnocení těchto aspektů se pohybovalo kolem hodnoty 2.
Keywords: měření spokojenosti; marketingový výzkum ; orientace na zákazníka; hodnota pro zákazníka; zákaznická spokojenost
Thesis title: Analysis of the customer satisfaction in a restaurant
Author: Rubášová, Daniela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis aims to find out whether the customers in restaurant U Katakomb are satisfied with the provided service or whether they have any complaints. For the purpose of this thesis research questions were set. These questions were focused on factors affecting overall satisfaction, willingness to recommend the restaurant to others and customer attendance. The survey was based on marketing research using PAPI questioning. Respondents were selected using the systematic selection. In total 102 respondents took part in the research. The average rating of the overall customer satisfaction was 1,74 out of 5. Customers were mostly satisfied with the proper way of order processing, the location of the restaurant, tidiness of the interior and staff helpfulness. Using correlation analysis, meals were found to have the greatest impact on the overall satisfaction. More specifically, it was the flavour, quality and the variety of meals in menu. The average rating of these aspects was around 2.
Keywords: customer satisfaction; customer orientation; customer perceived value; customer satisfaction measurement; marketing research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 4. 2018
Date of submission: 6. 5. 2019
Date of defense: 11. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65795/podrobnosti

Files for download

    Last update: