The Cause and Consequences of Ad Blocking on Online Marketing

Thesis title: Příčiny a důsledky blokování reklam na internetu
Author: Kopsová, Hana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá trendem blokování reklam v online marketingu, konkrétněji důsledky a příčinami tohoto jevu. Práce představuje blokování reklam v rámci online marketingu a popisuje jeho různé aspekty. Cílem práce je analýza příčin a důsledků blokování reklam na budoucí vývoj online marketingu. Práce obsahuje teoretický úvod do online marketingu a problematiky blokování reklam, zhodnocuje současný stav blokování reklam nejen v České republice, ale i celosvětově. Dále teoretická část popisuje postoj provozovatelů internetového prostoru a tvůrců obsahu. Práce v praktické části analyzuje přístup uživatelů k blokování reklam na internetu a analyzuje také samotné příčiny a důsledky rozšíření tohoto jevu.
Keywords: Blokování reklamy; Adblock; online marketing; obsahová reklama
Thesis title: The Cause and Consequences of Ad Blocking on Online Marketing
Author: Kopsová, Hana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor’s thesis deals with thw the trend of blocking ads within online marketing and, more concretely, it is focused on the cause and consequences of the phenomenon. The work presents ad blocking within online marketing and its aspects. The aim of this thesis is to analyse the cause and consequences of ad blocking for the future development of online marketing. The thesis is divided into two parts. The theoretical part consist of an introduction to online marketing and the phenomenon of blocking ads, it evaluates the current status of ad blocking in the Czech Republic, but also worldwide. Furthemore, it describes the approach of internet content operators and the content creators. The practical part of the thesis analyses users approach to the ad blocking and it also analyses the cause and consequences of ad blocking.
Keywords: Adblock; Online marketing; Display Advertising; Ad blocking

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 12. 2017
Date of submission: 6. 5. 2019
Date of defense: 5. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65654/podrobnosti

Files for download

    Last update: