Creating a marketing plan for festival Ahoj Việt Nam

Thesis title: Tvorba marketingového plánu festivalu Ahoj Viet Nam
Author: Vu Hong, Hanh
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Dědic, Filip
Opponents: Truhlář, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá tvorbou návrhu marketingového plánu festivalu vietnamské kultury a gastronomie Ahoj Việt Nam, kterou pořádá nestátní nezisková organizace CzechViet Initiative, z.s. Cílem této práce vytvořit marketingový plán dle praxí osvědčeného modelu, přizpůsobený formě organizace. Teoretická část představuje několik modelů marketingového plánování a podrobně na vybraném modelu SOSTAC® rozebírá dílčí fáze plánování, modifikované pro událost neziskového charakteru. Praktická část posléze rozkládá model na jednotlivé kroky situační analýzy, stanovení cílů, tvorby marketingové strategie a výběru taktik dislokované v doporučeném harmonogramu spolu s dalšími návrhy ke zlepšení propagace festivalu. V závěru práce následně demonstruje postup měření úspěšnosti implementace, který pomůže případným změnám během procesu.
Keywords: marketingový plán; nezisková organizace; online; festival
Thesis title: Creating a marketing plan for festival Ahoj Việt Nam
Author: Vu Hong, Hanh
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Dědic, Filip
Opponents: Truhlář, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with creating a marketing plan for festival of vietnamese culture and gastronomy called Ahoj Việt Nam, organized by non profit organization CzechViet Initiative, z.s. The aim of this thesis is to create the marketing plan by proven practices model, modified for the form of organization. The theoretical part introduces several models of marketing planning and demonstrating details on the selected SOSTAC® model, customized for a non profit event. The practical part then breaks down the model into steps such as situation analysis, setting objectives, creating a marketing strategy and choosing tactics deployed in the recommended action plan along with other suggestions to improve festival promotion. At the end the practical part demonstrate how to measure the success of the implementation, which will help with potential changes during the process.
Keywords: marketing plan; online; non profit organization; festival

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2018
Date of submission: 7. 5. 2019
Date of defense: 13. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67891/podrobnosti

Files for download

    Last update: