Evaluation of the successful crowdfunding projects´ situation from the end of the campaign until present

Thesis title: Zhodnocení situace úspěšných crowdfundingových projektů od skončení kampaně do současnosti
Author: Hochová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Müllerová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá úspěšně skončenými crowdfundingovými projekty z území České republiky. Teoretická část se věnuje samotnému pojmu crowdfunding, jeho modelům a historii. V praktické části budou vybrané projekty porovnány s rysy úspěšných projektů na základě existující literatury. Prostřednictvím osobních rozhovorů s autory projektu pak budou získány informace o tom, jak jejich kampaň probíhala, jaké komplikace s sebou přinesla a jaká byla jejich hlavní motivace pro využití crowdfundingové formy financování. Dále pak, jakými změnami projekt od skončení kampaně prošel a jaké jsou jeho plány do budoucna. Cílem práce je porovnání těchto informací s existující literaturou a vytvořit soubor doporučení pro potenciální budoucí tvůrce crowdfundingové kampaně. Mezi hlavní výsledky z výzkumu patří to, že hlavní motivací pro kampaň jsou finance, většina projektů měla problém s dodáním odměn a každá firma se od skončení kampaně rozrostla a je úspěšná.
Keywords: vývoj společnosti po skončení kampaně; crowdfunding; úspěšný projekt; dodávání odměn
Thesis title: Evaluation of the successful crowdfunding projects´ situation from the end of the campaign until present
Author: Hochová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Müllerová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
This Master´s Thesis deals with successfully finished crowdfunding projects from the area of the Czech Republic. Theoretical part presents the concept of crowdfunding, its models and history. In practical part chosen projects will be compared with features of the successful projects based on existing literature. Through personal interviews with project´s authors information will be gained, about the way the campaign passed, what kind of complications it brought and what was the main motivation for using crowdfunding method of financing. Also, what changes did the projects walk through and what are the plans for their future. The aim of this thesis is to compare gained information with existing literature and create a set of recommendations for potential future creators of crowdfunding campaign. The main findings of this study are that main motive for campaign is finance, most of the projects had problem with reward delivery and every company had grown since the end of campaign and is successful now.
Keywords: reward model; company´s progress from the end of campaign; crowdfunding; delivery of rewards

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 10. 2018
Date of submission: 7. 5. 2019
Date of defense: 6. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67397/podrobnosti

Files for download

    Last update: