Marketing plan of a company selling tailor-made dog food

Thesis title: Marketingová strategie společnosti prodávající granule na míru
Author: Králíček, Pavel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je vytvoření strategického marketingového plánu, který by nově vzniklé společnosti pomohl stanovit si jasné místo na velice konkurenč-ním trhu s psí stravou a dosáhnout profitability. Byla vypracována analýza in-terního a externího prostředí s využitím sekundárních zdrojů dat, dále analýza zákaznického prostředí na základě primárních dat získaných z ankety mezi na-kupujícími. Na těchto základech vznikl marketingový plán pro jednotlivé „P“ marketingu, plán online komunikace s využitím STDC frameworku a strategie pro budování dlouhodobých vztahů se zákazníky. Práce je zakončena plánem implementace marketingových aktivit.
Keywords: strategický marketing; PEST; SWOT; strategy canvas; marketingový plán
Thesis title: Marketing plan of a company selling tailor-made dog food
Author: Králíček, Pavel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is the creation of a strategic marketing plan which would help a newly founded company establish itself on a highly competitive dog food market and reach profitability. Analysis of internal and external environment was conduc-ted using secondary data, while the customer environment analysis was based on primary data gathered from a questionnaire distributed among buyers. On these grounds a marketing plan for each of the marketing „Ps” was developed. It includes a plan for online communication that uses the STDC framework and a customer relationship management strategy. The thesis ends with a plan of marketing acti-vities implementation and schedule.
Keywords: strategic marketing; marketing plan; PEST; SWOT; strategy canvas

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 2. 2018
Date of submission: 7. 5. 2019
Date of defense: 18. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65039/podrobnosti

Files for download

    Last update: