Photographing people in natural light

Thesis title: Fotografování lidí v přirozeném světle
Author: Kynclová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Krsek, Libor
Opponents: Horný, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá fotografováním lidí v přirozeném světle. Součástí práce je kromě úvodní teorie podrobný rozbor typů přirozeného světla a práce s ním a dále i fotografická postprodukce. Popsané charakteristiky jsou dále demonstrovány v praktické části práce. V části výzkumu jsou pak uvedeny názory konkrétních fotografů různých úrovní z praxe na fotografování v přirozeném světle.
Keywords: Fotografování lidí; Přirozené světlo; Sluneční světlo; Postprodukce; Portrétní fotografie
Thesis title: Photographing people in natural light
Author: Kynclová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Krsek, Libor
Opponents: Horný, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis describes photographing of people in natural light. Apart from basic theory this thesis contains a detailed analysis of the types of natural light and ways of working with it, as well as photographic post-production. The described characteristics are further used in the practical part of the thesis. Specific photographers on various levels were asked to express their opinion on natural light photography as part of the research section.
Keywords: Photographing people; Portrait photography; Natural light; Sunlight; Post-production

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 12. 2018
Date of submission: 9. 5. 2019
Date of defense: 13. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68034/podrobnosti

Files for download

    Last update: