Analysis of internal communication and identifying areas for development

Thesis title: Analýza interní komunikace a identifikace oblastí k rozvoji
Author: Jakubec, Kryštof
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Králová, Tereza
Opponents: Fischerová, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je analýza interní komunikace společnosti Kerpa, a.s. a identifikace možných oblastí k rozvoji. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu komunikace, komunikačními modely, médii, interní komunikací a jejími cíli. Praktická část se pak soustředí na analýzu interních komunikačních médií využívaných společností a její srovnání s teoretickými poznatky. Následný kvalitativní výzkum, prostřednictvím hloubkových rozhovorů, poté zanalyzuje skutečnou efektivnost komunikačních médií v zadaných oddělení společnosti. Identifikované oblasti shodující se ve více oddělení poslouží firmě jako návrh pro budoucí kvantitativní šetření, které si firma provede sama, za účelem zjištění rozsahu těchto možných nedostatků v rámci celé firmy.
Keywords: komunikační média ; analýza komunikace; interní komunikace
Thesis title: Analysis of internal communication and identifying areas for development
Author: Jakubec, Kryštof
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Králová, Tereza
Opponents: Fischerová, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is internal communication analysis of company Kerpa, a. s. and identification of potential areas for development. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is focused on terminological description of communication, typology of communication models, types of medias, internal communication and her targets. Practical part then analyse internal communication medias which are used by company and comparing her with theoretical knowledge. Successive qualitative research through deep interviews then analyses real effectivity of communication medias in entered company departments. Identified areas matching in more departments will serve the company as proposal of future quantitative research, which the company would perform by herself, in purpose of determine the range of those areas in the field of whole company.
Keywords: communication media; internal communication; communication analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 11. 2018
Date of submission: 9. 5. 2019
Date of defense: 5. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67754/podrobnosti

Files for download

    Last update: