The difference between attitude to customers in chosen retail food chains in the Czech Republic and the United States of America

Thesis title: Rozdíly v přístupu k zákazníkům vybraných potravinových řetězců v České republice a Spojených státech amerických
Author: Skokanová, Markéta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Horčička, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé bakalářské práce je nalezení klíčových rozdílů v oblasti přístupu k zákazníkům vybraných potravinových řetězců v ČR a USA. Metodologie této práce je rozdělena do tří dílčích částí. V první části došlo k analýze již existujících dokumentů a výzkumů. Následně byl proveden kvalitativní výzkum s vybranými skupinami respondentů. Formou primárního výzkumu byly polostrukturované rozhovory se zákazníky zkoumaných potravinových řetězců jak z České republiky, tak ze Spojených států amerických. Na závěr byly prostřednictvím komparační analýzy identifikovány zásadní rozdíly a stanovena závěrečná doporučení pro zákaznický přístup obou řetězců.
Keywords: přístup k zákazníkům; potravinový řetězec; ČR; USA; srovnání
Thesis title: The difference between attitude to customers in chosen retail food chains in the Czech Republic and the United States of America
Author: Skokanová, Markéta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Horčička, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of this Bachelor's Thesis is to find key differences in the area of attitude to customers in chosen retail food chains in the Czech Republic and the USA. The methodology of this thesis is divided into three parts. Firstly, the analysis of existing documents and surveys was carried out. Then, qualitative research with chosen group of respondents was conducted. The form of this primary research was semi-structured interview with customers of chosen retail food chains, both from the Czech Republic, and the United States. Lastly, crucial differences in customer attitude were identified through comparative analysis, and final recommendations for both retail food chains were determined.
Keywords: Czech Republic; USA; attitude to customers; retail food chain; comparison

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 9. 2018
Date of submission: 9. 5. 2019
Date of defense: 10. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67654/podrobnosti

Files for download

    Last update: