Use of chatbots in consumer lifecycle

Thesis title: Využití chatbotů v rámci životního cyklu zákazníka
Author: Hrdina, Vojtěch
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Stolle, Nikol
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zaměřuje na popis současné situace na poli automatizace, vymezení životního cyklu zákazníka a dále na popis současné situace na poli chatbotů, jejich základní principy a způsoby použití. Práce si bere za cíl shrnout současné informace z tohoto odvětví a následně pomocí těchto informací provést výzkum chatbotů použitých za účelem komunikace s českými spotřebiteli a také provést jednoduchý experiment zaměřený na uživatelské chování při komunikaci s chatbotem. Výstupem práce je srovnání charakteristik, které přísluší chatbotům určeným ke konkrétním účelům a popis jejich vzájemných vztahů a popis uživatelského chování při kontaktu s jednoduchým chatbotem.
Keywords: Chatbot; Životní cyklus zákazníka; Automatizace
Thesis title: Use of chatbots in consumer lifecycle
Author: Hrdina, Vojtěch
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Stolle, Nikol
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with current situation on the field of automation, defining customers lifecycle and further on with current situation on the field of chatbots, their basic principles and ways of use. The main goal of thesis is to summarize current information from this field and further on the research of chatbots used to communicate with Czech customers and also to set up an experiment in order to explore user behaviour while communicating with chatbot. The result of the thesis is evaluation of characteristics of chatbots, mainly with the connection to the customer lifecycle and also evaluation of the relations between those characteristics and description of user behaviour while using simple solution chatbot.
Keywords: Chatbot; Customer lifecycle; Automation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 10. 2018
Date of submission: 9. 5. 2019
Date of defense: 11. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67319/podrobnosti

Files for download

    Last update: