Strategy analysis in launching new products of Ageus s.r.o

Thesis title: Analýza strategie firmy Ageus s.r.o. při zavádění nových produktů na trh
Author: Němec, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Boukal, Petr
Opponents: Štamfestová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je určit efektivnost strategie, kterou v současné době používá firma Ageus s.r.o. při zavádění nových produktů na trh. Tato práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. V teoretické část jsou vysvětleny jednotlivé nástroje, které jsou následně v praktické části aplikovány na pozorovaný podnik. Prvně je analyzováno vnější okolí podniku pomocí PESTLE analýzy. Analýza vnitřního okolí je provedena za pomoci analýzy konkurenčních sil a analýzy odvětví. Dále jsou pomocí VRIO analýzy zkoumány vnitřní zdroje podniku. Všechny výstupy ze zmiňovaných analýz budou následně shrnuty ve SWOT analýza, kde se určí silné a slabé stránky zároveň s příležitostmi a hrozbami. V závěru jsou shrnuty všechny poznatky a je rozhodnuto, jak je strategie efektivní. Součástí je také soubor strategických doporučení.
Keywords: SWOT analýza; analýza okolí podniku; analýza vnitřních zdrojů a schopností; strategická analýza
Thesis title: Strategy analysis in launching new products of Ageus s.r.o
Author: Němec, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Boukal, Petr
Opponents: Štamfestová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to determine the effectiveness of the strategy currently used by Ageus s.r.o. for launching new products. This work is divided into theoretical part and practical part. The theoretical part explains the individual tools, which are then applied in the practical part to the observed company. First, the external environment of the company is analyzed using PESTLE analysis. The analysis of the inner environment is done using competitive forces analysis and industry analysis. Furthermore, internal resources of the company are examined by VRIO analysis. All outputs from the mentioned analyzes will be summarized in SWOT analysis, where the strengths and weaknesses will be determined together with opportunities and threats. The conclusion summarizes all the findings and decides how effective the strategy is. It also includes a set of strategic recommendations.
Keywords: Strategic analysis; company environment analysis; SWOT analysis; analysis of internal resources and capabilities

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2018
Date of submission: 9. 5. 2019
Date of defense: 4. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67260/podrobnosti

Files for download

    Last update: