Managerial communication

Thesis title: Manažerská komunikace
Author: Součková, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Králová, Tereza
Opponents: Jarošová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je analýza manažerské komunikace ve vybraném týmu společnosti XY. Práce se soustředí jednak na jednotlivé komunikační prostředky a jednak na komunikační schopnosti a dovednosti manažera. V teoretické části jsou kromě obecných pojmů komunikace vymezeny především manažerské komunikační prostředky a kompetence směřující ke komunikačním schopnostem a dovednostem. Praktická část navazuje na zmíněnou teoretickou část a je zde již provedena analýza hlavní tématiky pomocí výzkumného šetření. Výzkumné šetření je uskutečněno jednak pomocí kvantitativního šetření ve formě dotazníku a jednak pomocí kvalitativního šetření v podobě rozhovorů. Na základě výsledků šetření jsou zkoumány jednotlivé pohledy a názory respondentů. V rámci toho je identifikován prostor pro zlepšení a případná úzká místa této manažerské komunikace. Na závěr jsou navržena doporučení, která by zlepšila současný stav a případně zjištěné nedostatky této komunikace.
Keywords: interní komunikace; manažerská komunikace; analýza komunikace; komunikační schopnosti a dovednosti; komunikační prostředky
Thesis title: Managerial communication
Author: Součková, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Králová, Tereza
Opponents: Jarošová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to analyze managerial communication in a selected team of the Company XY. The thesis focuses on communication channels and communication skills of the manager. In the theoretical part, in addition to the general concepts of communication there are defined primarily managerial communication channels and competencies towards communication skills. The practical part connects to the mentioned theoretical part and there is analysis done using the means of research. The research is carried out both by means of a quantitative survey in the form of a questionnaire and by means of a qualitative survey in the form of interviews. Based on the results of the survey, the individual views and opinions of the respondents are examined. Within this framework, there is identified the space for improvement and possible bottlenecks in this managerial communication. In conclusion, recommendations are proposed that would improve the current state and possibly these found shortcomings of this communication.
Keywords: communication analysis; managerial communication; communication skills ; internal communication; communication channels

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 9. 2018
Date of submission: 9. 5. 2019
Date of defense: 5. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66627/podrobnosti

Files for download

    Last update: