Analysis of barriers in using e-sport as a communication channel for companies

Thesis title: Analýza bariér využití e-sportu v marketingové komunikaci firem
Author: Dudek, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
V posledních několika letech je e-sport celosvětově velmi rychle rostoucím fenoménem, který sledují stovky milionů lidí na celém světě. V době, kdy je v digitálním prostoru kvůli ad-blockerům stále těžší zasáhnout cílové publikum, tak vzniká další potenciální kanál pro marketingovou komunikaci firem. Zatím se v e-sportu angažují především endemické firmy, tedy firmy, které vyrábí hardware případně software. V diplomové práci je zkoumán postoj společností k tomuto oboru. Zaměřuje se zejména na společnosti, pro které prostředí e-sportu není přirozené. Především se zajímám o to, jaké jsou jejich bariéry ve využívání tohoto kanálu pro svojí komunikaci. Z výsledků kvalitativního výzkumu vyplývá, že hlavní bariérou je obecná neznalost prostředí e-sportu a nedostatek dat o cílové skupině. V závěru práce proto navrhuji následný výzkum, který by svými výsledky tyto bariéry mohl pomoci překonat.
Keywords: E-sport; marketing; videoherní průmysl; komunikační mix
Thesis title: Analysis of barriers in using e-sport as a communication channel for companies
Author: Dudek, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
In recent years, e-sport is globally rapidly growing phenomena, which is followed by hundreds of million people around the World. In time, when reaching to brand audience is harder than ever because of ad-block usage, there is a new channel for marketing communication with great potential. So far, mainly endemic companies, meaning companies, that produce and sell hardware and software are present in e-sport. This thesis analyses, whether e-sport is interesting for non-endemic companies as well. My interest is mainly focused on barriers that stop these companies in using e-sport as their communication channel. My qualitative research suggests, that the main barrier is general lack of knowledge of the e-sport ecosystem and lack of information about e-sport audience. As a result of my work, I suggest further quantitative research, that would help overcome these barriers.
Keywords: E-sport; marketing; videogaming industry; communication mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 6. 2018
Date of submission: 9. 5. 2019
Date of defense: 17. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66472/podrobnosti

Files for download

    Last update: