The importance of brick and mortar stores in the development of specialized running e-commerce

Thesis title: The importance of brick and mortar stores in the development of specialized running e-commerce
Author: Kopková, Ivana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Poštulka, Jan
Thesis language: English
Abstract:
E-commerce is increasing rapidly, and the shopping behaviour of customers is changing. During the last years, the popularity of running among Czechs has increased significantly. This master’s thesis aims to investigate the purpose and find the best use of the brick and mortar store for the selected specialized running e commerce retailer. Secondary aim is to understand the shopping behaviour of runners in the Czech Republic and their attitude to brick and mortar store with running equipment. On top of that, author aims to analyse the current state of the sportswear market both in the Czech Republic and worldwide. The analyses of collected data from the researches reveal the importance of having brick and mortar store in the case of the specialized e-commerce retailer and the recommendations are given to selected e-commerce retailer.
Keywords: omnichannel; e-commerce; brick and mortar store
Thesis title: Význam kamenných prodejen ve vývoji specializovaného bežeckého prodejce
Author: Kopková, Ivana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Poštulka, Jan
Thesis language: English
Abstract:
S rychlým růstem e-commerce se zároveň mění nákupní chování zákazníků. Fenomén a popularita běhání se mezi Čechy se v posledních letech velice rychle rozrůstá. Tato diplomová práce si klade za cíl prozkoumat účel a najít nejlepší využití kamenného obchodu pro vybraného specializovaného internetového prodejce s běžeckým vybavením. Vedlejším cílem je zjistit nákupní chování běžců v České republice a jejich postoj ke specializovaným kamenným prodejnám běžeckého vybavení. Autor také analyzuje současný stav trhu se sportovním vybavením ve světe i v České republice. Analýzy shromážděných dat z výzkumů ukazují, že v případě prodeje běžeckého vybavení je pro internetové prodejce a jejich expanzi důležité mít kamenné prodejny. V závěru práce jsou vybranému prodejci dána doporučení pro efektivní využití této prodejny společně se strategií omnichannelu.
Keywords: e-commerce; kamenné obchody; omnichannel

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 11. 2018
Date of submission: 10. 5. 2019
Date of defense: 7. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67665/podrobnosti

Files for download

    Last update: