Marketing mix of a new enterprise on example of graphic design courses

Thesis title: Marketingový mix nového podniku na příkladě kurzů grafického designu
Author: Salnikova, Iana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se soustředí na rozšířený marketingový mix služeb, jejichž specifické vlastnosti vyžadují použití odlišných marketingových nástrojů. Cílem této práce je provedení analýzy marketingových mixů vybraných firem poskytujících školení v oblasti informačních technologií a grafického designu, a následně na základě získaných skutečností vytvoření návrhu marketingového mixu pro firmu, která se teprve připravuje vstoupit trh. V teoretické části jsou vymezeny pojmy marketing, služby a rozšířený marketingový mix 7P. Praktická část je věnována analýze okolí firmy a podrobnému porovnání marketingových nástrojů uplatňovaných konkurenty v praxi. Výsledkem práce je vytvoření marketingového mixu pro začínající firmu.
Keywords: marketing; marketingový mix; služby; 7P
Thesis title: Marketing mix of a new enterprise on example of graphic design courses
Author: Salnikova, Iana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis focuses on an extended marketing mix of services which specific characteristics require the use of different marketing tools. The aim of this thesis is to analyze marketing mixes of selected companies providing information technology and graphic design courses, and consequently to create a marketing mix for a company that is only preparing to enter the market. In the theoretical part there are stated definitions of marketing, service and extended marketing mix 7P. The practical part is devoted to the analysis of the company surroundings and a detailed comparison of marketing tools applied by competitors in practice. The result of this work is creation of marketing mix for starting company.
Keywords: 7P; services; marketing; marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 10. 2018
Date of submission: 10. 5. 2019
Date of defense: 4. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67435/podrobnosti

Files for download

    Last update: