Influencer marketing on Instagram

Thesis title: Influencer marketing na Instagramu
Author: Malá, Kamila
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o fenoménu influencer marketingu na sociální síti Instagram. Cílem práce je zjistit vliv influencerů na nákupní rozhodování českých uživatelů Instagramu a identifikovat postoje uživatelů k různým způsobům označování reklamy a sponzorovaného obsahu. Dál si práce klade za cíl zjistit, jakou roli v nákupním rozhodování spotřebitelů hraje informace o spolupráci influencera s propagovanou firmou, tedy zda přiznání spolupráce nějak ovlivní vnímání značky. V teoretické části jsou vymezeny související pojmy a shrnuty poznatky o influencer marketingu z odborné literatury. Praktická část vychází z kvantitativního dotazníkového šetření mezi spotřebiteli a kvalitativního expertního rozhovoru se spoluvlastníkem firmy Mementerra.
Keywords: web 2.0; sociální sítě; infuencer marketing; Instagram
Thesis title: Influencer marketing on Instagram
Author: Malá, Kamila
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the phenomenon of influencer marketing on Instagram. The main aim of the thesis is to determine how influencers affect purchase decisions of Czech Instagram users and reveal consumers' attitudes towards different ways of disclosing sponsored content and also to define whether disclosing sponsored posts affects brand perception. The theoretical part defines important terms based on literary sources. The practical part analyses data gained in quantitative questionnaire survey amond consumers and qualitative expert interview with the co-owner of Czech company Mementerra.
Keywords: web 2.0; social networks; influencer marketing; Instagram

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2018
Date of submission: 10. 5. 2019
Date of defense: 11. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66752/podrobnosti

Files for download

    Last update: