Dynamic remarketing

Thesis title: Dynamický remarketing
Author: Páchová, Šárka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Švarc, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je na základě stanovených výzkumných otázek zhodnotit, zda má dynamický remarketing pro velký e-shop význam na daném trhu. Práce se zužuje na vyhodnocení přínosu dynamického remarketingu v online marketingové strategii pouze u velkého e-shopu. Za pomocí nástroje Conversion Lift je provedeno A/B testování k vyhodnocení výzkumných otázek na českém a maďarském trhu u e-shopu Alza.cz. První výzkumná otázka zkoumá, zda bude skupina, která je zacílena dynamickým remarketingem, konvertovat více než skupina nevystavena dynamickému remarketingu. Druhá výzkumná otázka zjišťuje, zda dynamický remarketing zvyšuje inkrementální zisk v dané společnosti na daném trhu s nižší znalostí brandu. Z výzkumu vyplynulo, že skupina, která je zacílena dynamickým remarketingem, konvertuje více než skupina, která nebyla zacílena. Dynamický remarketing nezvyšuje inkrementální zisk na trhu, na kterém má společnost vysokou znalost brandu, což je případ společnosti Alza.cz a.s. na českém trhu. Naopak, při odfiltrování síly brandu společnosti Alza.cz a.s. na maďarském trhu, byl potvrzen vyšší inkrementální zisk a zvýšený počet konvertovaných osob oproti kontrolní skupině.
Keywords: Dynamický remarketing; Retargeting; Remarketing; Nástroj Conversion Lift
Thesis title: Dynamic remarketing
Author: Páchová, Šárka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Švarc, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Based on the given research questions, the aim of this thesis is to evaluate if dynamic remarketing is useful for a large e-shop in a specific market. The thesis focuses on the benefits of dynamic remarketing used in an online marketing strategy, with emphasis on large e shops. Using the Conversion Lift tool, A/B testing has been done to assess the research questions for the Alza.cz e-shop on both the Czech and the Hungarian markets. The first research question studies if a group targeted by dynamic remarketing is more likely to convert than a group that has not been exposed to dynamic remarketing. The second research question investigates whether dynamic remarketing can increase incremental profits for a company in a market with lower brand awareness. The following has been proven: A group targeted by dynamic remarketing is more likely to convert than a group that has not been targeted. Dynamic remarketing does not increase incremental profits in a company on a market with higher brand awareness, which happens to be a case for Alza.cz on the Czech market. On the other hand, if the brand´s influence is filtered out, which is the case on the Hungarian market for the company, a positive incremental profit and a higher number of converted persons have been confirmed.
Keywords: Remarketing; Dynamic remarketing; Conversion Lift tool; Retargeting

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 5. 2018
Date of submission: 10. 5. 2019
Date of defense: 4. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65985/podrobnosti

Files for download

    Last update: