Marketing significance of body image for generation Y

Thesis title: Marketingový význam body image u generace Y
Author: Dušáková, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá významem body image v marketingu pro generaci Y. Hlavním cílem práce je zjistit, zda a jakou roli hraje body image v marketingu zaměřeném na generaci Y. Dílčími cíli je identifikovat význam body image pro tuto cílovou skupinu a určit rozdíl ve vztahu k body image mezi jednotlivými příslušníky této generace. Dále je dílčím cílem analyzovat využití a podoby body image v reklamních sděleních a odvodit návrhy na uplatnění v marketingové komunikaci. Těchto cílů je dosaženo pomocí tří základních metodických postupů. Nejprve je zpracována obsahová analýza reklamních sdělení a poté je provedena segmentace generace Y na základě analýzy dat MML-TGI. Tyto metody doplňuje vlastní dotazníkové šetření, díky kterému je možné ještě blíže charakterizovat cílovou skupinu. Základním zjištěním je vysoká důležitost vzhledu pro generaci Y a také zjištění, že postavy vreklamách přibližně odpovídají ideálu generace Y. Ten se ale liší od reálných postav představitelů této generace.
Keywords: generace Y; body image; obsahová analýza; MML-TGI; segmentace
Thesis title: Marketing significance of body image for generation Y
Author: Dušáková, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Master thesis seeks for determination of marketing significance of body image for generation Y. Primary target is to identify if and what part plays body image in marketing, oriented to generation Y. Secondary target is to identify significance of body image for this target group and determine a difference in relationship of body image between members of this generation. Next secondary aim is to analyze application and forms of body image in commercials and table proposals for marketing communication. There are using three basic methods to reach these targets. At first there is content analysis of commercials and then segmentation of generation Y based on data analysis MML-TGI. This is refilled with separate questionnaire survey, which helps to describe target group in more detail. Main finding is that there is high importance of body image for generation Y and the fact that people in commercials bear a resemblance to ideal of beauty for generation Y. However the reality of their look differs from the ideal.
Keywords: body image; generation Y; content analysis; MML-TGI; segmentation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2017
Date of submission: 10. 5. 2019
Date of defense: 18. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63648/podrobnosti

Files for download

    Last update: