Success factors of video game companies

Thesis title: Faktory úspěchu herních společností
Author: Čejková, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je určit, jaké jsou stěžejní faktory úspěchu herních společností. Tohoto cíle bude dosaženo prostřednictvím pozorování a analýzy výročních zpráv třech herních společností v letech 2014-2018. Úspěchem je v této práci myšlen zisk společností ve sledovaném období a zároveň kladně hodnocené produkty fanoušky a odbornou veřejností prostřednictvím získaných ocenění. Je provedena analýza finanční situace, strategie a řízení rizik herních společností, získaných cen a hodnocení videoher v rámci serveru Metacritic. Zkoumanými herními společnostmi jsou polská společnost CD Projekt, francouzská společnost Ubisoft a americká společnost Electronic Arts. Výsledky výzkumu ukazují, že klíčem k úspěchu herních společností je primárně produkce kvalitních videoher, která se odráží v kladném hodnocení produktů fanoušky a odbornou veřejností. Dalšími klíčovými faktory úspěchu herních společností jsou důkladně zpracovaná podnikatelská strategie a management rizik.
Keywords: herní konzole; počítačová hra; videohra; herní společnost; videoherní průmysl
Thesis title: Success factors of video game companies
Author: Čejková, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this bachelor’s thesis is to determine what are the key factors of success for video game companies. This goal will be achieved through observation and analysis of annual reports of three video game companies in the years 2014-2018. Success in this thesis means profit of the companies during the reference period and simultaneously positively rated products by the fans and by the professional public through received awards. An analysis of finances, strategy, risk management, received awards and rating of video games on the server Metacritic was carried out. The three examined video game companies are the Polish company CD Projekt, the French company Ubisoft and the American company Electronic Arts. The results of this research show that the key to the success of video game companies is primarily production of own games which reflects on positive reviews from fans and from the professional public. Other key factors of success for video game companies are thoroughly formulated business strategy and risk management.
Keywords: computer game; game console; video game company; video game; video game industry

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 1. 2019
Date of submission: 11. 5. 2019
Date of defense: 3. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69382/podrobnosti

Files for download

    Last update: