Museum Branding: Analysis of the branding of State Tretyakov Gallery

Thesis title: Branding muzeí: Analýza brandingu Treťjakovské státní galerie
Author: Kuzmicheva, Zlata
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Prokůpek, Marek
Opponents: Janištinová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá brandem a procesem brandingu, zejména v oblasti muzeí na příkladě Treťjakovské státní galerie. Cílem práce je zhodnotit rebranding v dané etapě jeho rozvoje a analyzovat současnou vizuální identitu, aktivity spojené s rebrandingem a způsob prezentace vybrané galerie. Teoretická část je zaměřena na značku, její charakteristické rysy a proces jejího vytvoření. Dál je tento proces podrobněji rozebrán ve spojení se sférou muzeí a galerií. Praktická část této práce je konkrétně zaměřena na příklad Treťjakovské státní galerie v Moskvě. Pro lepší pochopení problematiky bude využito analýzy sekundárních dat, kvantitativního a kvalitativního výzkumů. Na základě analýzy všech dat práce určí problémy při tvorbě a implementaci procesu rebrangingu galerie. V závěru práce jsou na základě získaných informací navrhnuta doporučení pro vylepšení brandingu vybrané instituce.
Keywords: značka; role značky; branding; rebranding; branding muzeí; Treťjakovská státní galerie
Thesis title: Museum Branding: Analysis of the branding of State Tretyakov Gallery
Author: Kuzmicheva, Zlata
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Prokůpek, Marek
Opponents: Janištinová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor thesis focuses on the brand and the branding process, especially in the area of museums on the example of the State Tretyakov Gallery. The thesis aims to evaluate rebranding in the given stage of its development and to analyze the current visual identity, activities related to rebranding and the way of presentation of the gallery. The theoretical section is focused on the brand, its characteristic features and the process of its creation. The process is further explored in connection with the sphere of museums and galleries. The practical section of this work is specifically focused on the example of the State Tretyakov Gallery in Moscow. Secondary data analysis, quantitative and qualitative research will be used to understand the issue better. Based on the analysis of all data, the work will identify problems in creating and implementing the gallery rebranding process. At the end of the thesis, recommendations for improving the institution's branding are suggested based on the information obtained.
Keywords: part of brand; brand; branding; rebranding; museum branding; State Tretyakov Gallery

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 10. 2018
Date of submission: 11. 5. 2019
Date of defense: 12. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67477/podrobnosti

Files for download

    Last update: