Proposal of marketing strategy for Trail-Guide start-up

Thesis title: Návrh marketingové strategie pro start-up Trail-Guide
Author: Kubínová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Dvouletý, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce má za cíl vypracovat návrh marketingové strategie pro start-up Trail-Guide, který působí v oblasti horské cyklistiky. Marketingová strategie se zaměřuje na využití nástrojů inbound marketingu. Teoretická část popisuje jednotlivé oblasti marketingu a porovnává rozdílné přístupy různých autorů. Metody a nástroje popsané v teoretické části byly následně využity pro vypracování praktické části. Praktická část se nejprve zabývá marketingovou situační analýzou, segmentací, targetingem, positioningem Trail-Guide a analýzou marketingového mixu. Na základě závěrů z těchto částí byla navržena inbound marketingová strategie s vhodnými nástroji, které jsou relevantní pro Trail-Guide.
Keywords: start-up; marketingová strategie; inbound marketing; marketingová situační analýza; marketingový mix
Thesis title: Proposal of marketing strategy for Trail-Guide start-up
Author: Kubínová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Dvouletý, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis aims to develop a marketing strategy for Trail-Guide which is a start-up oriented on mountain biking. The marketing strategy focuses on using inbound marketing tools. The theoretical part describes individual areas of marketing and compares different approaches of different authors. The methods and tools described in the theoretical part were then employed in the practical part. The practical part deals with marketing situational analysis, segmentation, targeting, positioning of Trail-Guide and analysis of marketing mix. Based on the conclusions of these sections, an inbound marketing strategy was proposed, including appropriate tools relevant to Trail-Guide.
Keywords: inbound marketing; marketing situational analysis; start-up; marketing strategy; marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 6. 2018
Date of submission: 11. 5. 2019
Date of defense: 12. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66927/podrobnosti

Files for download

    Last update: