Impact of new internet media platforms on traditional media consumption

Thesis title: Vliv nových internetových mediálních platforem na konzumaci tradičních médií
Author: Palivcová, Nikola
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Džbánková, Zuzana
Opponents: Rusmichová, Lada
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá způsobem konzumace médií v době dnešní konzumní společnosti. Cílem této bakalářské práce je zjistit informace, zda a jak nové internetové mediální platformy ovlivňují konzumaci tradičních médií. Dále se zabývá otázkou, zda mají tradiční média často s dlouholetou tradicí předpoklad udržitelnosti na trhu, a jaké jsou důvody preference online mediálních platforem na internetu v prostředí konzumní společnosti. Prostřednictvím ekonomické analýzy dat a studií bylo zjištěno, že tradiční média jsou nástupem internetových služeb ovlivněna a jejich udržitelnost na trhu je poměrně nejistá. Nejzásadnějšími důvody preference internetových platforem je jejich cenová výhodnost a snadná dostupnost prostřednictvím mobilních telefonů či počítačů, které jsou dnes nezbytnou součástí života každého člověka.
Keywords: konzumní společnost; konzumace médií; tradiční média
Thesis title: Impact of new internet media platforms on traditional media consumption
Author: Palivcová, Nikola
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Džbánková, Zuzana
Opponents: Rusmichová, Lada
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the way of media consumption at the time of today's consumer society. The aim of this thesis is to find out information, whether and how new Internet media platforms affect the consumption of traditional media. It also examines whether traditional media with a long-standing tradition is a prerequisite for sustainability in the marketplace, and what are the reasons for online media platform preferences in the consumer society. Through the economic analysis of data and studies it has been found that traditional media are affected by the onset of Internet services and their market sustainability is highly uncertain. The most important reasons for Internet platform preferences are their cost-effectiveness and ease of access via mobile phones or computers, which are today an essential part of life of every person.
Keywords: Consumer society; media consumption; traditional media

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 2. 2019
Date of submission: 12. 5. 2019
Date of defense: 14. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69033/podrobnosti

Files for download

    Last update: