The influence of pre-launch campaign on the success of crowdfunding projects

Thesis title: Vliv předkampaně na úspěšnost crowdfundingových projektů
Author: Makovský, David
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Mísař, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá předkampaní u projektů, které využívají komunitní financování – crowdfunding. Ten se v dnešní době staví na stejnou úroveň, jako jsou další nebankovní služby na získání finančních prostředků. V práci je představen pojem crowdfunding, je popsána jeho stručná historie a jeho rozdělení na čtyři základní modely. Dále jsou rozvedeny nejznámější zástupci těchto modelů. Na základě rozhovorů s tvůrci jsou analyzované čtyři proběhlé kampaně za účelem zjistit skutečný stav jejich předkampaně a následně jsou tyto výsledky interpretovány do faktorů, které ovlivňují úspěch či neúspěch crowdfundingové kampaně. Na základě těchto faktorů byl navržen postup předkampaně, který zvyšuje šanci na úspěch u nových projektů.
Keywords: Crowdfunding; Předkampaň; Kickstarter; Backer
Thesis title: The influence of pre-launch campaign on the success of crowdfunding projects
Author: Makovský, David
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Mísař, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with pre-campaigns for projects that use community financing – crowdfunding. Nowadays, it is on the same level as other non-bank funding services. In this thesis, the concept of crowdfunding is introduced, its brief history is described and its division into four basic models. Furthermore, the most famous representatives of these models are elaborated. Based on interviews with the creators, four campaigns are analysed in order to determine the actual state of their pre-launch campaign and these results are then interpreted into factors that influence the success or failure of the crowdfunding campaign. Based on these factors, a pre-launch campaign procedure was designed to increase the chances of success for new projects.
Keywords: Kickstarter; Crowdfunding; Pre-launch campaign; Backer

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 12. 2018
Date of submission: 12. 5. 2019
Date of defense: 10. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68072/podrobnosti

Files for download

    Last update: