Identification of strategic external factors for the expansion of Internet Mall, a.s. to the German market

Thesis title: Identifikace strategických externích faktorů pro expanzi společnosti Internet Mall, a.s. na německý trh
Author: Osinek, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sieber, Patrik
Opponents: Kubíčková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je identifikace externích strategických faktorů a celková analýza německého e-commerce prostředí pro případnou expanzi společnosti Internet Mall, a.s. na tento trh. Celá práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou část. Obě zmiňované části jsou shodně rozděleny na analýzu makroprostředí a analýzu mikroprostředí firmy. Analýza makroprostředí se sestává z rozboru politických, legislativních, ekonomických, sociálně-kulturních, technologických a přírodní faktorů. Analýza mikrookolí pak z rozboru velikosti trhu, fáze životního cyklu, struktury odvětví a zákazníka. V praktické částí jsou nabyté poznatky aplikovány na konkrétní společnost Internet Mall a.s. a zkoumané německé prostředí. Některé části jsou doplněny o praktické poznatky z praxe členů německého týmu online marketingové agentury eVisions Advertising s.r.o.
Keywords: analýza makroprostředí; analýza mikroprostředí; e-commerce; Německo; expanze
Thesis title: Identification of strategic external factors for the expansion of Internet Mall, a.s. to the German market
Author: Osinek, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sieber, Patrik
Opponents: Kubíčková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is the identification of external strategic factors and the overall analysis of the German e-commerce environment for potential expansion of the company Internet Mall, a.s. to this market. The whole work is divided into two parts, the theoretical and the practical part. Both parts are divided into macroenvironment analysis and microenvironment analysis. Macroenvironment analysis consists of an analysis of political, legislative, economic, socio-cultural, technological and ecological factors. The analysis of microenvironment is based on analysis of market size, life cycle phase, industry structure and customer. In the practical part, the gained knowledge is applied to a specific company Internet Mall a.s. and the examined German environment. Some parts are complemented by practical experience from members of the German team of online marketing agency eVisions Advertising, s.r.o.
Keywords: analysis of microenvironment; e-commerce; Germany; expansion; analysis of macroenvironment

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 11. 2018
Date of submission: 12. 5. 2019
Date of defense: 6. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67766/podrobnosti

Files for download

    Last update: