Market entry strategy for E.daniely

Thesis title: Market entry strategy for E.daniely
Author: Štěpánek, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tyll, Ladislav
Opponents: Srivastava, Mohit
Thesis language: English
Abstract:
The thesis aims to provide a recommendation to the Czech fashion producer E.daniely to which new international market it should expand with its products and what mode of entry it should select. In the theoretical part, the literature written on topics such as internationalization, market selection process and entry modes is reviewed and the reader is familiarized with widely used strategy frameworks that are later used in the practical part of the thesis. The first half of the practical part introduces the company and outlines the methodology of how the most promising country will be selected. In the second half, the data collected by the desk research are presented and the countries are quantitatively assessed. It was concluded that E.daniely should start its international expansion by exporting to Austria through a company’s sales representative.
Keywords: Internationalization ; market entry strategy; mode of entry; fashion producer
Thesis title: Strategie vstupu na trh pro značku E.daniely
Author: Štěpánek, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tyll, Ladislav
Opponents: Srivastava, Mohit
Thesis language: English
Abstract:
Cílem diplomové práce je poskytnout doporučení pro firmu E.daniely, která se zabývá produkcí a prodejem dámského oblečení, do které země a jakou formou by měla expandovat se svými produkty. V teoretické části je shrnutá literatura, která se zabývá tématy jako je například internacionalizace, proces výběru nového trhu a formy vstupu na trh. Dále je čtenář seznámen s několika strategickými nástroji, které jsou využité později v praktické části diplomové práce. První polovina praktické části představuje společnost E.daniely a metodologii toho, jak bude vybrána země s největším potenciálem pro vstup. V druhé polovině jsou prezentovaná výzkumná data a země jsou kvantitativně srovnány. Výsledkem výzkumu je doporučení, že společnost E.daniely by měla expandovat na rakouský trh za pomocí interního obchodního zástupce.
Keywords: strategie vstupu na trh; internacionalizace; formy vstupu na trh; oděvní výrobce

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 10. 2018
Date of submission: 12. 5. 2019
Date of defense: 11. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67527/podrobnosti

Files for download

    Last update: